Gå til innhold

Venner sier til meg nyt svangerskapstiden, den er vakker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke helt på bølgelengde med det utsagnet. nå er jeg bare 22 uker på vei men. En annen ting jeg lurer litt på er om skal det liksom være greit at hvem som helst skal kjenne på magen i disse dager??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst helt greit å kjenne, klemme, spørre om avføring, fordøyelse og det meste når man er gravid. Jeg vet ikke helt om jeg liker det...

Skrevet

jeg liker det absolutt ikke, men synes det er vanskelig å sette grenser mot dette.

hi

Skrevet

Jeg har IKKE behov for å snakke om intime detaljer bare fordi jeg er gravid. Vil heller ikke at folk skal ta på meg. Orker ikke at alle tror jeg bare vil snakke om graviditet og høre på alle andres historier.

Jeg vil snakke om vanlige ting! :-)

Jeg liker virkelig ikke å være gravid, og gleder meg bare til den biten er overstått. Var dårlig hele veien med førstemann, og det har startet helt shit denne gangen med kvalme døgnet rundt.

Svangerskap er for meg ikke noen man nyter. Men heldige er de som gjør det!

Jeg gruer meg til 7 mnd til med dette, jeg :-/ Og synes selvfølgelig det er trist. Men det henger sammen med formen man er i, da. Vil jeg tro. Ihvertfall i mitt tilfelle.

Skrevet

Jeg nøt absolutt ikke svangerskapstiden!!

Skrevet

jeg er selvfølgelig glad for at jeg kan bli gravid, og at jeg er gravid. Jeg kommer til å elske å ha barn. Men jeg elsker da ikke å være gravid. SÅ stas er det virkelig ikke.

hi

Skrevet

Det er jo lov å prøve og nyte den. Den suger like fullt.

Det er lov å daske de som tar deg på magen også. Eller klype dem i flesket og kommentere hvor flott magen er.

Skrevet

Nei, kjære vene. Å ikke like å være gravid handler jo ikke om alt det andre :-)

Elsker gutten min, og elsker tanken på et barn til. Men svangerskapstiden er for meg et ork, mye plager etc.

Skrevet

Jeg hadde ingen plager, men hatet likefullt å være gravid.

Mislikte den ekstra vekten, hatet å ikke kunne ligge på magen, hatet å ikke kunne spise og drikke akkurat det jeg hadde lyst på.

Bra at nurket har kommet ut;)

Skrevet

Jeg trodde at jeg kom til å hate at folk tok meg på magen. Har hatt store komplekser for magen min. Men etterhvert som jeg har blitt mer synlig gravid, så bryr jeg meg ikke noe om det. Føler på en måte at det ikke er meg de tar på...merkelige greier.

Er 30 uker på vei nå og gleder meg til å få han ut! Begynner å bli litt lei av bekkenvondt, do flying på natta,tett nese og aldri finne en behaglig liggestilling! Skal bli godt å få kroppen tilbake nå ja :o)

Skrevet

Det er ikke mer greit å klasse på deg nå som du er gravid som når du ikke er det, men folk tror det er greit!

Det at noen sier du skal nyte svangerskapstiden må du nesten bare velge å ta til deg eller ikke :)

Mange sa det til meg også, men jeg klarte ikke å nyte det så veldig, jeg for min del ser ikke på konstant kvalme som en nytelse, halsbrann og mageknip er eller ikke noe jeg nyter,

Eneste jeg klarte å nyte og har gode minner fra er sparkene!

Jeg valgte å bli gravid for å få en baby ikke for å gå gravid, så jeg så bare fram til å få babyen ut og det var fantastisk når babyen endelig var her:)

Jeg kan jo si til andre at de må nyte det første året for det gjorde jeg, men det betyr jo ikke at det er noe alle klarer å nyte.

Skrevet

Hihi... nå er jeg bare 12 uker på vei, og det er snart fire år siden jeg var gravid med førstemann, men dette vekket "gode" minner:)

Jeg nyter ikke graviditeten foreløpig, og ingen har bedt meg om det heller... jeg spyr 10-30 ganger om dagen, og bor på sofaen i tre mnd. Men når et er over, man begynner å kjenne bevegelser, og bare har småplager som litt sliten rygg, halsbrann, og akutt behov for honnicorn midt på natta, da er det jo ganske koselig å være gravid;)

Og forresten, folk skal spørre om de kan få kjenne på magen din, og har du ikke lyst så sier du nei. Det er IKKE greit å klasse på gravide, selv om mange tror det. I så tilfelle setter du dem på plass...

Lykke til!

Skrevet

'Nyt svangerskapet, du kommer til å savne de små sparkene og den runde magen' sier folk. Alle, føles det som. Spesiellt de som aldri har vært gravide selv...

For det første er det ikke 'små spark', det er en kung fu ekspert i magen min som prøver å sparke seg ut, det er VONDT! Selvfølgelig veldig godt å vite at jenta er sunn og sterk, men savne det når hun har kommet ut kommer jeg nok ikke til å gjøre. Og den runde magen er bare i veien. Får jo ikke engang tak i ting som står på bordet når jeg sitter i sofaen, fordi det er ubehagelig å bøye seg framover.

Har endelig blitt kvitt bekkenplagene, men er øm i ryggen, stiv i hoftene, alltid trøtt, halsbrann som blir verre for hver dag, sover dårlig, vonde kynnere osv. Og jeg er en av de som har sluppet unna de værste svangerskapsplagene! (Med unntak av kraftig bekkenløsning da, men synes det stiller i en helt egen kategori.)

Gleder meg veldig til å bli mamma, og kommer sikkert til å få fler barn etterhvert, men for meg er ikke svangerskapet noe man nyter, det er ett nødvendig onde.

Skrevet

Om det er første gang du er gravid ,så prøv og nyt det .

Jeg hater å gå gravid ,men jeg angrer nå på at jeg ikke satt mer pris på første gangen for den er helt spesiell (syns jeg da )

Du får aldri den første gangen igjen ,man vet ikke hvordan de første sparkene føles ,hvordan det er å se babyen for første gang på ul osv...

Skrevet

Enig med deg over her- den første gangen ER helt spesiell og unik, så prøv å nyte den!! =)

Skrevet

Nå har jeg to svangerskap bak meg og jeg kan forsåvidt si det samme som vennene dine; nyt svangerskapstiden. Men om du ikke nyter det, er det ikke så mye og gjøre med det;) Jeg likte godt sparkene i svangerskapene mine og jeg kommer alltid til å huske de, men jeg vil helst glemme bakkenløsningen og det andre som ikke var så koselig. Jeg vil gi deg et annet råd: Nyt spedbarnstiden, den er over på et blunk:) Plutselig sitter du der med en klunp som lugger deg, biter deg i brystvorta og som du ikke kan legge deg fra deg noe sted uten at den stikker av på null komma svisj. Men for all del, det er jo sjarmerendes det og:)

Skrevet

HERREGUUUD!! La nå hormonene være i fred!!

Dere har SÅ lite å klage på at jeg faktisk blir provosert! Jeg lå 7mnd med hypermesis, ekstrem kvalme! Gikk ned mange kilo å klarte absolutt ikke å nyte tiden før siste mnd når jeg ikke spydde! Var innlagt mange ganger og uker av gangen med intravesnøst! Hadde noen tatt på min mage å sagt at det var fantastisk, så hadde jeg blitt kjempe glad for at hvertfall NOEN kunne nyte det for meg. Du aner ikke hvor godt du har det!!!

Skrevet

Herreguuud.. det er greit nok at du har hatt det verre en hi. Men, la nå henne klage over at hun ikke har det bra heller da. Selv om man ikke har hypermesis så kan man få lov til å syns at svangerskapstiden er ille. Er ikke alle som elsker å gå gravide!

Skrevet

Herreguuud.. det er greit nok at du har hatt det verre en hi. Men, la nå henne klage over at hun ikke har det bra heller da. Selv om man ikke har hypermesis så kan man få lov til å syns at svangerskapstiden er ille. Er ikke alle som elsker å gå gravide!

Skrevet

Jeg føler meg heldig jeg! Er førstegangs, har svært lite av vonde plager og kan stort sett kose meg med voksende mage og spark fra snuppa der inne.

Jeg trodde virkelig at jeg kom til å få noia dersom noen tok meg på magen! Mamma gjorde det før jeg i det hele tatt hadde FÅTT mage, og det var veldig merkelig... Da reagerte jeg. Men etter hvert som magen har vokst seg stor og fin så reagerer jeg ikke! Det er ingen fremmede som har klappet meg på magen da, bare kjente, og det har sikkert mye med saken å gjøre.

Nå er du "bare" 22 uker på vei HI, og magen kommer til å strutte enda mer og sparkene kommer til å bli enda sterkere. Du vil kanskje merke personligheten til babyen mens den allerede er i magen? Jeg merker sovemønster i allefall, he he. Du har mye igjen av svangerskapet enda, og jeg husker selv hvor merkelige de var de ukene da jeg var rundt halvveis. Det begynte å synes skikkelig at jeg var gravid, men jeg ble sjenert av det for det føltes for privat til at jeg ville dele det offentlig...

Skrevet

hehe.... jeg er så glad svangerskapet er over :) Skal aldri si at noen skal nyte den tiden!!!

Når folk tok meg på magen spurte jeg om det var noe galt eller om det var en flekk der.... det fikk de fleste til å tenke litt tror jeg (funket hvertfall).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...