Gå til innhold

Fy f... så late vi har blitt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi ikke engang gidder å steke kjøttdeig lenger,men kjøper ferdig stekt?!!! Jeg synes det er flaut å se på utviklingen! Ingen av mine venner klarer å bake eller lage mat. Alt er ferdig mat..Men vi har ikke "tid" til å lage mat lenger. Alt dreier seg om karriere og "meg-selv" tid. Måtte bare få det ut. Synes det er trist:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig veldig enig. Den ferdigstekte kjøttdeigen, ferdig vaffelrøre på boks, ferdig pizzabunn. ÆSJ!

Skrevet

Helt enig!!!! Jeg synes det er viktig å få i seg bra mat, men typen driter litt mer i det så går jeg for fort frem blir det krangel osv fordi at hva er vitsen med å bruke så lang tid på mat liksom?? Kan bruke den på noe annet... VIl gi barna mine best mulig start på livet jeg, det gjør jeg også, men jeg skjejer ut iblandt også, men ferdig stekt kjøttdeig?? Visste ikke at det fantes engang jeg!!! Skremmende at folk er såååå late......:S

Vet om noen som lever på pøser og burgere og Fjordland!!!!

Skrevet

og vaffelrøre som er så lett og kjapt å lage selv da!!!! Sier jo litt om kunnskapen til folk ang mat...b

Skrevet

Enig!

Jeg ble tilhenger av disse ferdig posene med kake. Jeg og ungene lagde slike posekaker titt og ofte...-helt til vi en dag skulle lager boller,og vi ikke hadde sånn pose. Guttungen sa "mamma,vi kan ikke lage boller idag,vi har ikke posedeig" DA skjønte jeg at slik vil ikke jeg at mine barn skal vokse opp!

Nå er det alt fra bunn av, og vi esker det! :)

Skrevet

Syns og det er trist.. Folk tenker jo ikke på penger og hva som er sunt heller.. Bare det er ferdig å lett..

Mener ikke at man skal lage alt heeelt fra bunnen, det er jo nesten umulig nå om dagen, kan jo ikke akkurat slakte egne dyr og male eget korn liksom.. :P men å være litt kritisk til ferdig mat er bra.

Jeg og samboeren min er ganske unge, eller litt hvertfall.. Tidlig 20årene.. Vi lager alltid middager fra "nesten-bunnen".. Selvsagt har vi halvferdige middager og, men ofte er det meste fra "nesten-bunnen". Grønnsaker som ikke er fra pose osv.. Mange tradisjonsretter.. Begge er glad i å lage mat og da.. Men det er få på vår alder av venner og slikt som lager mat på den måten.. :s Er så trist.. De spiser mest grandiosa, taco og lasagne. Veldig få som har hjemmelagde kjøttkaker for eksempel.. Mye poser, og ferdigmat..

Skrevet

At vi bruker ferdigmat betyr vel nødvendigvis ikke at vi er late, men velger å bruke tiden på andre ting.

Skrevet

Jeg tenker at det må bli sinnsykt dyrt i lengden å leve på hurtigmat og ferdigprodukter?

Er absolutt ingen mesterkokk, skal være den første til å innrømme det, og det går ofte i Toro-sauser her hjemme. Men maten lager jeg stort sett selv. Det tar litt tid, men det er bedre og billigere. Og så tyr jeg til "ferdig-assistanse" der jeg kommer til kort;)

Skrevet

Til deg som mener du ikke er lat men bruker tiden på annet: synes du ikke at det ville vært fornuftig og lagd skikkelig mat til barna dine? mye du kan få til om kvelden etter at barna dine er lagt for kvelden når det kommer til matlaging. Skrell poteter og grønnsaker og gjør forberedelser til morgen dagen. Se på den skremmende utviklingen med overvekt og diabetes..Da bør du tenke deg om to ganger hvor prioriteringene dine ligger!

Skrevet

Grensen for meg går på ferdig-middager.

Jeg reagerte også på samme måte da jeg så den ferdige taco-kjøttdeigen, men jeg antar det bare er et blaff, for SÅ dårlig tid har vel ingen, hehe...

Men nå er jeg glad i å lage mat, da -har ikke alltid vært like flink til det, men jeg har nå prøvd og etterhvert blitt en relativ grei kokke for guttene mine (understrek relativ;-)!

MEN jeg var en ivrig fan av bakeprodukter i pose eller eske, men dette var fordi jeg hadde en illusjon om at det var så fryktelig vanskelig å bake! Hadde en lignende opplevelse som anonym 21:53 med sønnen min og hjelp! Ikke en god følelse ;-)

Gjærdeig er fortsatt et strev, men barna er ukritiske og syntes baking er moro -og alt nybakt, ferskt og varmt fra ovnen er jo godt.... selvom det ikke hever det det skal og det blir steinhardt etter noen timer og sitter som en vond klump i magen til neste fredag...

Baking er moro lell ;-p

Skrevet

Her i gården går det hverken på latskap eller liten kunnskap, men sånn som 1-2-3 kaker feks digger jeg, fordi jeg baker kaker 1-2 ganger i året bare og trenger ikke ha alle de ingrendiensene i huset. Helt genialt synes jeg. Men om jeg vil kjøpe ferdig vaffelrøre og stekt kjøttdeig vet jeg ikke!

Skrevet

Jeg så ferdigstekt ribbe i dag. WHAT?

Skrevet

Det var jeg som sa det om at man ikke nødvendivis er lat, men bruker tiden på andre ting. Jeg snakket generelt, og ikke om oss som familie. Å bruke ferdigmat er ikke nødvendigvis et tegn på latskap, men på prioriteringer.

Vi er forresten veldig bevisste på kostholdet, så poteter spiser vi kun til fest. Jeg er sykepleier og er personlig veldig opptatt av kosthold. Jeg har også kunnskaper både gjennom jobben og nær familie om overvekt og diabetes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...