Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Blir så sur, og litt lei meg.. Jeg og samboer har prøvd en stund med å bli gravide, skulle snart på utredning, men så satt den.. Begge er overlykkelige av den grunn.. For oss er det samme hva kjønn vi får egentlig.. Hvert kjønn har jo sin sjarm da, og like lyst på begge. Har hatt guttefølelse hele tiden.. Og div kjerringråd ting stemte.. (Plumbo test, pendel og ringtest) Dette ble gjort kun for gøy. Og det er en gutt i magen. Vi er jo så glade for det.. Men tror dere ikke vi (eller mest jeg da) får høre at det var synd, og at det er dumt for det er så mye rosa tøy?! Er det alt folk tenker med? Var ei "venninne" og en bekjent som klarte å lire uta seg dette.. Hvorfor skal folk legge seg borti det da? Hvorfor MÅ jeg ønske meg jente, bare fordi at jeg selv er jente? Blir overgitt av enkelte folk.. Mulig jeg er litt hormonell, men godt å få det ut..
hjjkaqhd Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Prøv å vent gutt nr 3.. Da er de ille da. Sukk. Nei, det er ikke stakkars meg som får tre gutter i hus. Nei, det er ikke stakkars meg som ikke får jenta mi. Nei, det er ikke stakkars meg som ikke får kjøpe fint tøy. Osv. Ok, det eneste jeg selv synes er litt trist er at det er mange fine kjoler jeg ikke får strikket, og når det er det verste, så er det pokker meg ikke ille.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Vet ikke om folk egentlig tenker over hvordan de formulerer seg når de sier slike ting, men er uansett enig med deg i at det kan oppfattes utrolig tåpelig, nærmest sårende. Spesielt for dere som venter gutt! Skal dere liksom bli litt skuffet over det da...?!? Jeg har selv fått tilsvarende kommentarer fra andre. Vi fikk ikke vite kjønn på ultralyd, og når jeg forklarer dette for folk, får vi stadig kommentarer som "dere får håpe det blir jente, for det er jo sååå mye flott jentetøy!" osv... forklarer bare tørt at jeg blir akkurat like glad enten det blir jente eller gutt, og at klesutvalget for babyer ikke har noen innvirkning på mine ønsker...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har mange sønner OG døtre, og elsker dem alle sammen. Gutter er herlige, de.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har 3 jenter & 1 gutt... Og nå er det en liten jente imagen... Vi begge ønsket oss gutt, men likeglad med jente... Viktigeste er at barnet er frisk og velskapt.. da er det samme hva det blir...
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Det er da vel ikke ille å få gutt kan du vel skjønne! Fantsatisk derrimot, DET er det!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 ja, alle øsnker seg at jeg har ei jente i magen. Har to mulige fedre, begge vil det skal bli jente. Moren min ønsker seg jente barnebarn (er bare gutter fra før) .bare at hun ikke vet at jeg er gravid enda da. Vi vet ikke kjønnet enda.. For meg kan det gjerne bli en gutt
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Er jo ikke verdens undergang at man ikke får handlet rosa kjoler og strikket kjoler.. Men virker som om det er det folk tror.. :s Om jeg får en jente ved evt neste barn så tror jeg at jeg skal legge ned et forbud mot rosa klær.. Haha.. HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 Disse kommentarene har jo kommet fra jenter.. Og samboer får hele tiden høre at det blir stas med en gutt. Merkelige greier..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #10 Skrevet 4. desember 2009 jeg ønsker meg mere gutt enn jente, å det her er min første=) kommer vel helt ann på hvilken type person man er, har aldri vært noe rosa dille dolle selv, og aldri lekt med barbie.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #11 Skrevet 4. desember 2009 Jeg tror de som sier sånt er de som selv ønsker seg jente og ikke klarer å forstå at andre ikke er lik dem selv... Ikke bry deg om det! Vi er forskjellige alle sammen. Og greit er det. Jeg hadde syntes det var kjekt å få en gutt å kle opp i tøffe klær, men endte opp med to jenter. Som selvsagt elsker rosa :-) Men jeg er like glad uansett. De er jo mine to jenter, ikke bare tilfeldige jenter... Akkurat som gutten er din sønn, ikke bare en tilfeldig gutt du skal få... Si det neste gang noen sier noe så teit!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #12 Skrevet 4. desember 2009 jeg ønsker meg gutt!! og det er jo ikke lov å gjøre det heller!!! har to jenter så jeg blir overlykkelig for en gutt, men blir også selvfølgelig glad for en jente da men litt ekstra stas om det kommer en hane i flokken vår
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #13 Skrevet 4. desember 2009 Beklager men jeg ler litt av vennene dine jeg. Klart det finnes mer klær til jenter og damer. Sånn er det overalt, men det er da ikke bedre med jenter enn gutter av den grunnen. Alle unger er forskjellige og alle unger fortjener å bli tatt imot som om de var det viktigste i universet uavhengig av ytre ting.Og det blir de jo som regel. Jeg tipper de som sier dette er sosiale kløner som ikke vet hvordan de skal oppføre seg når de får store nyheter. Så sikkert bare etter noe å si, samma hva...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #14 Skrevet 4. desember 2009 Herregud, det må jo være mulig å tenke seg litt om! Sevfølgelig er det det samme om dere får gutt eller jente etter å ha strevd sånn med å bli gravid! Også pga du ikke kan kjøpa rosa tøy...? Blir egentlig litt provosert på dine vegner... Jeg venter gutt nr 3 og alle jeg sier det til sier ånei så synd osv. Blir lei meg da! At alle skal tenke at den nydelige lille gutten min som er på vei skulle ha vert ei jente. Og faktisk ALLE sier ånei det var dumt...... Er litt hormonell jeg også.... :/
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #15 Skrevet 4. desember 2009 Jeg tenkte selv det kom til å bli så rart å få en gutt, men det viste seg å bli en STOR glede. Siden jeg hadde en gutt fra før, tenkte jeg at nestemann blir sikkert gutt også, og det er fint, for det er jo så stas med en gutt, ble litt skuffa da det viste seg det var en jente, for alle disse rosa klærene er jo bare alt for sukkersøte, men da jenta kom, viste det seg at det var jaggumennsann en STOR glede å få en jente også :-) Gratulerer med gutten i magen, kos deg med svangerskap og barseltid :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #16 Skrevet 4. desember 2009 Det er mange tanketomme mennesker. Jeg er gravid, 12 uker, så vi vet ikke kjønn ennå. Jeg har en sønn fra før, som samboeren min er pappa for på alle måter, selv om han ikke er biologisk far. Så det er vel ganske naturlig at vi begge kan tenke oss ei jente, selv om begge deler er veldig velkomment. MEN, en kamerat av sambo var på besøk her, de sitter å prater sammen, og sambo sier at han har på følelsen at det blir ei jente, så sier kameraten, "joda, en 2. premie er jo greit det også..." Hallo.. Er det mulig? Kos dere med gutten, jeg er guttemamma, og han er verdens beste sjarmtroll:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #17 Skrevet 4. desember 2009 Vi får gjøre som Gytha ogg sier, og le av dem.. Ikke lett akkurat nå, men kanskje senere.. Skjønner ikke hvorfor folk skal lire av seg slike ting, tror ikke dem skjønner at det sårer..
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #18 Skrevet 4. desember 2009 Jeg elsker guttene mine..!! Og når det er snakk om tøy, har du sett hvor mye fint det finnes til gutter?? Tøffe små herremenn i olabukse og lue.. Prinsessekjoler kan bare ikke slå det!!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #19 Skrevet 4. desember 2009 Jeg fikk jente først og synes det var helt fantastisk. Synes hun var fortryllende vakker og det har bare vært kos. Herlig, rolig barn som bare smiler. Så fikk jeg gutt og ventet meg at det skulle kjennes annerledes men det gjorde det absolutt ikke. Jeg har like mye forelska følelse, er like betatt og han er MINST like rolig og grei å ha med å gjøre.Og han er vakker. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er helt likegyldig til kjønnet på 3 mann. Det er akkurat like fantastisk med begge kjønn. Det er min erfaring iallefall. Gratulerer med graviditeten!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #20 Skrevet 4. desember 2009 Ja, jeg har sett en del skjønne gutteklær.. Så den skjønneste bodyen, Var svart hvitt med en sløyfe.. Skikkelig gentleman body.. Jeg gleder meg jeg.. Er ikke jeg som ikke vil ha gutt.. Er andre.. HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #21 Skrevet 4. desember 2009 Da jeg var gravid var det helt ærlig, AKKURAT det samme hvilket kjønn jeg fikk! Klisje kanskje, men eneste jeg tenkte på var at det viktigste var at babyen var frisk. Det viste seg å være en jente, og nå er jeg jo kjempeglad for at jeg fikk en jente. Men jeg hadde vært like glad for en gutt!
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #23 Skrevet 4. desember 2009 Mennesker som sier dette til deg HI skulle vært i mine sko en dag..eller en uke.. etter 5 aborter er absulutt det samme hva jeg får så lenge det er en baby!!! rosa klær er sikkert fint! og man skal lete lenge etter ei så feminin jente som meg, men jeg hadde gitt alt for å få en baby nå...noen folk tenker ikke vettu.. kos deg masse med din gutt, du er heldig!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #24 Skrevet 4. desember 2009 Da vi var på fødestuen og akkurat hadde fått jente nr 2, sa jordmor (som visste hvem vi var fra før) "Ble pappaen skuffet over resultatet?" Jeg ble helt forfjamset og jeg forsto ikke først hva hun mente.. *Men sambo sa med et smil.. "Kan ikke bli skuffet over noe så vakkert" Men synes i ettertid at det var fryktelig frekt sagt! Vi har nå fått 3 jenter og kunne ikke vært mer glad i dem.. Har spurt sambo om han savner en gutt, men det sier han at han ikke gjør.. Han mener at han ikke ser på dem som et spesielt kjønn, men som 3 små vakre individer.. Synes det var så fint sagt:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #25 Skrevet 4. desember 2009 Frekt sagt av Jordmor selvfølgelig! anonym 22:35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå