Gå til innhold

Sitat på julekort


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at jeg skulle ha et sitat fra en julesang på årets julekort.

 

Kan jeg bruke følgende?

"Happy christmas your arse - I pray god it´s our last. "

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...and I promise you that stars will shine

when Father Christmas takes you from behind.

Skrevet

Det er jo fra favorittjulesangen min.

Skrevet

För att försona världens brott och synder,

för oss han dödens smärta led.

 

Denne da?

Gjest cunning stunts
Skrevet

Ja, jeg vet det, men det er ikke sikkert alle mottakere vet det. Men du kan godt få skrive det til meg.

Skrevet

Ikke noe for oldeforledre? Kanskje noe fra Blott en dag? Det er favorittsalmen min. Mest pga melodien.

 

Da blir det denne

 

Eg vil heim til jol, eg

stå i snøen utpå tunet

og vera klar

når klokkene dei kimar

fyller dalen med den songen

som var før.

 

Dei helsar med eit mildt drag

fyller husa med godt hjartelag,

og då veit eg at eg høyrer til.

Skrevet

Er det ikke in å bruke litt lengre dikt da?

 

Nissen parkerer i stjernenes skinn

og avleverer pakker i huset derinn.

Når han kommer tilbake er reinsdyra vekk

han finner kun sin julenissesekk.

 

Han ser seg omkring, sier "Dette er vilt"

og oppdager to store opplysningsskilt.

På det ene står det "Securitasvakt",

på det andre: "De dyr som står her går til slakt"

 

Nissen tenker, det var da som faen,

tenk å lande her midt i Indre Golan.

Men det er kanskje ikke noen fare på ferde

de jobber vel neppe her den tjuefjerde?

 

Skrikene er voldsomme, nissen får panikk

og styrter inn i den store fabrikk.

På et bånd ser han reinene, nissen roper "STOPP!"

En etter en blir de kvernet opp.

 

Maskinen er stor, nissen slenger vanten

og svinger seg elegant opp på kanten.

Han griper et reinsdyr, godt grep om svansen.

Det er blodig og halt og han mistet balansen.

 

Han treffer maskinens roterende egg,

det siste som kvernes er hans kritthvite skjegg.

God jul i bygd og god jul i by.

Snart selges nissefar på Meny

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...