Tommage♀♂ Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Jeg lager alltid: stekte karbonader og stekt løk potetsalat rekesalat Tenkte jeg skulle prøve meg på en laksepaté også i år. Deilig med julekoldtbord! Hvilke tradisjoner har dere?
* 5 om dagen * Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 det jeg lager foruten kaker er : karbonader potetsalat waldorfsalat cabareet sursild sylte lammerull surkål har lyst til å prøve meg på leverpostei også, men etter det jeg kan huske fra skolen,var det innmari mye arbeid...
Tommage♀♂ Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2009 Hvordan lager du sylte og lammerull? Huske rmorfar laget sylte, men jeg arvet ingen oppskrift=/ Vet ikke om jeg liker det en gang, aldri smakt de fra butikken. Men verdt et forsøk kanskje? Er det mye arbeid? Hva med surkålen da, smaker den veldig forskjellig fra ferdiglaget?
2barns mor Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Lager ikke så mye mat fra bunnen av jeg, selv om jeg har veldig lyst. Har rett og slett ikke tid til det! Jobber mye, å ettermiddagene går til aktiviteter med barna. Når de er i seng, er det tid for "vanlig" husarbeid. Men foruten julekaker, lager jeg endel gjærbakst. Det er det som spises mest her i huset. Alle kjeksene o.l. går det heller lite av, men gjærbaksten setter både store og små pris på!
* 5 om dagen * Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 før i tiden lagde de jo sylte av grisehode,det har jeg også gjort,men gått over til å bruke buklist i stedet.blir ikke helt den samme, men er god den med buklist også. oppskriften har jeg ikke her nå, men på matprat.no ligger oppskrifter begge to. er ikke vanskelig å lage, er bare litt arbeid.også må en ikke glemme å lage den laken de skal oppbevares i da. sylte og lammerull lages nesten på samme måte. surkålen er 1000 ganger bedre, og veldig lett å lage,om en har maskin til å raspe kålen,men går greit å bruke "svigermor raspen" også. kan også lage rødkål,og mulig jeg skal ha det også, men liker så godt surkålen...hehe.. oppskriften til den ligger også på nett.
3småtroll♥ Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Lager alltid leverpostei selv. Med mamma lager jeg juleskinke, fårerull og sylte:=)
Tommage♀♂ Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2009 Oksetunge? Hva mer, skjærer den opp som pålegg bare? Ren tunge? (hva smaker det?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå