Tommage♀♂ Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Vi laget kakemenn i går, ny oppskrift = rare kakemenn. Greit at ungene var med å kjevle ut, så kan jeg skylde på dem, haha! I dag smalt jeg sammen riskaker. 2 sorter bare! Føler jeg ligger langt på etterskudd her! Er jo i desember det er kos med julekaker, ikke til langt uti april..! Dere da?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Hvor mange skal du ha da? Baker bare det som er godt. Fattigmann og goro smaker jo sagflis uansett.
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Har ikke begynt enda. Tar det til uka, eller uka etter der igjen vi. Vi pleier ha Pepperkaker Berlinerkrans Kokosmakroner og hva enn svigermor donerer.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 vi har så langt bakt: pepperkaker (av ikea-deig, skal lage av en boks til) kransekakestenger (alle er spist opp, laget av rema1000 deig, så vi lager en til) skal lage: sirupssnipper krumkaker tar kakebaksten neste helg vi =)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Hah, lett, null! Masse jobb og ekstravakter, gravid, sliten og trøtt. Rekker fint lite juleforberedelser. Men ungen på overnatting og der skal det bakes pepperkaker. Bestemor pleier å donere smultringer til en stakkar, svigerinna baker kakemenn .Dessuten kjenner jeg flere gamle damer med proppfulle kakebokser som sikkert blir glad for besøk i romjula. Så det orner seg nok med kaker i år også!
Tommage♀♂ Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2009 Jeg lager alt for mange sorter jeg... Varierer fra år til år, men hvertfall kakemenn pepperkaker berlinerkranser (muligens smørkjekser i år) havreflarn sånne engelske cookies, med sjokoladebiter risboller delfiakake ...og så tenkte jeg å prøve ut noen nye i år, som jeg ikke husker hva heter. Består av bunn, topp og innhold, sinnsykt gode (sjokolade). Og kanskje et par sorter til. *gulp* Er det rart jeg er feit?
Sylteflesk Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Har ikke bakt noe ennå, men regner med at mannen baker litt når det begynner å nærme seg. 7 sorter gidder vi ikke ha, det er ikke 7 sorter som smaker godt, Baker bare kaker vi liker.
Mrs. Bouquet Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Vi har lagt pepperkaker av en halv ikeadeig, ble vel 10 kakemenn til sammen. Vi har 2 igjen som ingen kommer til å spise så jeg tviler på at vi lager noe mer. Vi er ikke spesielt glad i å lage kakene, ikke glad i bruke penger på ingredienser, ikke glad i oppvasken, ikke glad i å spise kakene, ikke glad i å servere kakene, ikke glad i å oppbevare kakene, ikke glad i kaste kakene og ikke glad i å vaske etter kakene. Dessuten er det ikke spesielt sunt, så vi lager nok heller noe marsipanfigurer, hehe.
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 Svigermor har bakt 3, jeg 0. hun baker alltid det samme som jeg har bakt, for ellers blir det jo ikke jul for sønnen.......... Så det har drept litt av bakelysten min etter noen år på det viset. Men jeg skal bake litt sammen med eldste sønnen min, han hadde lyst.
mamma >to gull Skrevet 4. desember 2009 #10 Skrevet 4. desember 2009 Siden jeg er hjemme i permisjon har jeg faktisk bakt en del.. pepperkaker risboller after eight kjeks fingerkjeks brune stenger sjokolade stenger Og så skal vi prøve oss på delfiakake og så tror jeg jeg lager en brownies:-)
Alba44 Skrevet 4. desember 2009 #11 Skrevet 4. desember 2009 Ingen. Blir fint lite også. Har lite sansen for tørre julekaker, og baker heller div. god gjærbakst.
Lille tripsi Skrevet 4. desember 2009 #12 Skrevet 4. desember 2009 Eier av 2 gutter Hvordan lager du after eigth kjeks? Høyres godt ut
* 5 om dagen * Skrevet 4. desember 2009 #13 Skrevet 4. desember 2009 har ikke helt kommet i gang enda,med kakene,men har lista klar. neste helg skal jeg,broren min og ungene våre bake pepperkaker,og berlinerkranser. så i tillegg skal jeg lage kransekakestenger japsboller havreflarn kokosmakroner delfiakake det er det jeg kommer på nå, også skal vi lage endel konfekt kaker,sånne små til å putte i små aluminiumsformer...
*Rutletutt* Skrevet 4. desember 2009 #15 Skrevet 4. desember 2009 Har ikke bakt noen enda...men skal bake pepperkaker, kakemenn, brune pinner, havrecookies og så skal jeg lage marsipan og så prøver jeg å finne oppskriften på noen havre-sjokolade-kokos boller som er knallgode.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 4. desember 2009 #16 Skrevet 4. desember 2009 Ingen.. Enda... Den store bakedagen på søndag her i huset.. Men vet ikke hva det blir enda.. Pepperkaker og julemenner er standard.. Ellers baker jeg sandnøtter, sirupssnipper, krumkaker, sjokoladekjeks.. Hvis jeg får tid og orker.,..:-)
___ Skrevet 4. desember 2009 #18 Skrevet 4. desember 2009 Har bare bakt tre slag til nå, men regner med å ende på 8-10 + 4-6 sorter konfekt/snop. Her er reglen at det er lov å prøvesmake på julekakene den dagen de bakes, men så må vi vente til julaften (med noen få unntak).
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. desember 2009 #19 Skrevet 4. desember 2009 jeg har ikke bakt noen ting. men jeg har kjøpt en boks pepperkaker på prix her skal det bakes den 16 desember. for da er jeg ferdig med alle eksamner. jeg lager peppernøtter, kokosmakroner, kakemenn, pepperkaker,sjokoboller, delfiakake og berlinerkranser.
*toppris* Skrevet 4. desember 2009 #20 Skrevet 4. desember 2009 har bakt: kakemenn berlinerkranser "stjernekaker/hjertekaker" pepperkaker (spist opp så må lage mer) karameller Skal også prøve meg på toffe/fudge;)
mamarama og lille banan Skrevet 5. desember 2009 #21 Skrevet 5. desember 2009 Ingen... Men jeg skal lage sjokoladetrøfler (konfekt) og pepperkaker. Er nok fare for at det blir Ikea-kaker...Så tenker jeg å lage julebrød i hvert fall. Så får vi se om det blir mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå