mamaT Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Etter råd fra HS har vi begynt med litt banan som tilegg til MM fordi veslemor har hatt litt dårlig vektøkning siste 2 mnd. Hun syns det er kjempegodt, men griser noe innmari, og flekkene gikk ikke bort i vask- selv ikke med flekkfjerner. Noen som har noen gode råd?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Hvor gammel er hun? Om du skraper bananen med en skje og gir henne, så kan hun vel ikke klare å grise så mye..
mamaT Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2009 Hun er 5 mnd, og jo hun griser mye. Det kan selvfølgelig skyldes min manglende foringsekspertise- hun er mitt første barn..samt det at hun ikke helt har skjønt hvordan hun får maten i seg. Hun skyver alt ut med tungen- selv om hun syns det er godt. I tilegg er hun meget energisk og veier ben og armer i alle retninger. Selv om jeg har spent henne fast, og prøver å holde armene hennes med en hånd og mate med den andre så blir det bananguffe både her og der... Har tenkt å kjøpe heldekkende plastsmekke, og jeg regner med at både hun og jeg blir flinkere med litt mer øvelse, men det fikser ikke flekkene som har kommet til nå...
moe_ Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 mos banan, bland evt med mm eller litt vann og olje (uten smak), slik at det blir mer flytende. Mos godt, ikke noen klumper. Ha barnet på fanget, beskytt egne klær med et glasshåndkle f eks. Og ikke ha barnet sittende på fanget, barnet skal ligge, med en arm bak deg, barnets andre arm fanger du da elegant med armen den ligger på. Så er det bare for dere begge å lære - baby å spise med skje og du å mate Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå