Gå til innhold

Ja eller nei til IKEA sin pepperkakedeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er jo god da, men er jeg en harry og lat mor som ikke gidder å stå og koke sirup og smør for å lage the real thing?

Og en annen ting, inneholder den noe skadelig? Den kan jo holde seg i evigheter utenfor kjøleskapet.. Sånt er alltid suspekt! Transfett f.eks..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling på det siste du spør om, men julekaker generelt er jo søppel for kroppen. Det viktigste med bakingen er å gjøre noe hyggelig sammen. Husker selv hvor kjedelig det var å vente på deiglaging og deretter tiden den skal ha for å kjøle seg før den kan bakes ut.

Skrevet

Pepperkakedeig er ganske enkelt å lage syns jeg, bare å hive diverse ting oppi ei gryte.

Tror nok at også en hjemmelaget deig holder seg lenge pga alt krydderet.

Skrevet

Hjemmelaget deig holder seg også leeenge. Tror ikke det er pga krydderet, heller det at den er basert på sirup og smeltet sukker, og det blir ikke lett dårlig.

Nei, du er ikke harry og lat som ikke lager deigen selv. Jeg gjør det, men det er bare fordi jeg har verdens beste oppskrift ;) Vet ikke om IKEA-kakene er gode, men det ferdige pepperkakehuset er det i alle fall...

Skrevet

Den er SKAMGOD og lett å jobbe med, så JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA hehe

Skrevet

Pepperkakene er ikke ene og alene det kostholdet vi skal ha i jula :) Regner med 50% av det havner i søpla, men vi skal lage det fordi det er koselig :)

Jeg har kjøpt Ikea sin pepperkake deig, den smakte kjempegodt :)

Skrevet

Ja!

Den vant kåring i fjor eller når det var. Skal kjøpe den i år også. Jeg gidder ikke lage deigen selv lenger.... Lenge leve latskapen :)

Skrevet

Latskapen lever lenge her i gården også!

Vi har allerede testen den ut. God deig,lett å jobbe med, gode pepperkaker og max rot (kan bare tenke meg hvordan det ville blitt om jeg bakte selv...grøss!) .

80% på gulvet, 10% kaker og 10% inn i munnen på gutta mens vi bakte -det er bakingen sin det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...