Ophelia & Jr. Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Noen som kan teksten på Alf Prøysens "Godsangen til Blakken"
♥♥ M ♥♥ Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Fola fola Blakken Nå er Blakken god og trett Blakken skal bli god og mett Å fola fola Blakken Huff, den leie bakken Og den lange stygge hei Den var riktig dryg for deg Du gamle gamle Blakken Far han kastet frakken Blakken kan ei kaste sin Svetter i det gamle skinn Den snille snille Blakken Snart skal Blakken sove Ikke mer slit i dag Ikke mer sele-gnag Og ikke mer tråve Fola fola Blakken Går du inn i stallen din Kommer vesle gutten inn Og klapper deg på nakken Ser du gutten smile Hører du det bud har har Han skal hilse dig fra far I morgen skal du hvile Drøm om det du Blakken Bare ete bare stå Kanskje rundt på tunet gå Med vesle gutt på nakken
La Perla Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Dette er ikke en Prøysen-sang, den er skrevet av johan Nordahl Brun (Grieg har laget melodien).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå