Gå til innhold

Skjønner meg ikke på katter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De skal liksom få bevege seg overalt og vi må ta våre forhåndsregler (dekke til vogna osv.). Men hunder må man ha i bånd.

Sant nok at hunder kan gjøre verre skade i de fleste tilfeller. Men hvis du er redd for katter så er jo det like skummelt som å møte på en løs hund.

Hvis jeg hadde funnet en katt oppi barnevogna mi så tror jeg verden hadde vært minus en katt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Sant nok at hunder kan gjøre verre skade i de fleste tilfeller. Men hvis du er redd for katter så er jo det like skummelt som å møte på en løs hund."

En katt kan nok aldri ta livet av deg, uansett hvor mye den prøver, det er vel det som er den GANSKE vesentlige forskjellen.

Skrevet

Det har jo med måten dyrene er på. Katter er ikke flokkdyr, men de er utmerkede musefangere. Jeg er veldig glad i katter og behandler dem normalt med respekt og varsomhet, men den som hoppet opp i vognen til vesla ble slengt vekk... Likevel vil jeg ikke at katter skal måtte i bånd eller holdes inne, vi trenger dem for å fange mus, og de har behov for å være for seg selv litt ute. Hunder har helt andre behov :-)

Skrevet

Det er ikke bare katter som kan komme oppi vogna til ungen din. Det er rotter, kråker og andre småkryp som det sikkert ikke er spesielt koselig for ungen din å dele vogn med. Selv med båndtvang for katter burde du investere i et myggnett/kattenett til vogna :)

Mormor var forresten livredd katter og fikk helt panikk hver gang hun traff en katt. Hun ble nesten drept av en diger hannkatt som ungen.

Skrevet

Når det gjelder dekking av vogn, det kan komme andre dyr en bare katter.. Man kan ikke fange alle fugler, maur, edderkopper, rotter etc som er ute fordi de kanskje kan gå i en barnevogn...

Katter er selvstendige vesen, og det ligger ikke i deres natur å være fastbundet.

Hunder er mer flokkdyr, og de er mer underdanige mennesker, derfor gjør det dem ikke noe å gå i bånd..

Er jo noen katter som kan det og da, men de fleste nekter.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...