Gå til innhold

Hadde en diskusjon med ei venninne.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begge har barn under 4 år, og hun klagde over at hun ikke har kjærstetid med mannen sin.

Jeg sa det vi pleier å gjøre, er å la barna bestemme hva de vil ha til middag på lørdag, (de velger ofte pølser, pizza, fiskepinner osv) og så får de det. Syns det er kjempe stas å kunne velge middag.

Når de har lagt seg, koser vi oss med "voksen" mat, som f.eks. biff og har litt kjærstetid. Deler gjerne også en flaske vin.

Det syns hun var uhørt. Man kan ikke kose seg med god mat uten at barna er med. Og dele en hel flaske vin. Hva tenker vi med.

Jeg ble helt satt ut. Vi blir ikke fulle, og jeg ser ikke noe galt i å ha en romantisk middag med mannen en gang i uken.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dere gjør det på en fin måte jeg:) Vi spiser som regel middag sammen alle sammen, kjæreste-tid er det dårlig med, da de eldste er såpass gamle at de er like lenge oppe som oss, hehe. men vi koser oss sammen alle 5:) Så legger nr. 5 seg og vi andre koser oss før vi legger oss:)

Skrevet

Hun høres ut som hun har mistet livsgleden...

Skrevet

Jeg synes venninna di virker helt rar og du helt normal. Her i huset gjør vi akkurat det samme som deg:)

Skrevet

Syns det var en veldig fin måte å gjøre det på jeg! Barna får jo sin kosemat, som de velger selv, og hva dere gjør når de har lagt seg burde vel ikke de kunne vere misunnelige på.

Skrevet

Gjør det også en gang i blandt på fredag er lørdag kommer litt ann på. Blir dårlig med vin nå som jeg har bolle i magen.

Skrevet

Jeg forstår ikke at din venninne sa noe om hva hun syntes om deres måte å gjøre ting på! Hvis hun finner det upassende så har hun jo ingenting med det, hun trenger bare ikke gjøre det selv. Var det den hele flasken med vin hun reagerte på, kanskje? Åhr, håpløst. Bare glem det hun sa, ikke la deg bli satt ut av det.

Skrevet

Med den holdninga er det jo ikke rart hun ikke har kjærestetid med mannen sin.

Skrevet

Sånn er det jo mange i England f.eks som gjør hver dag. Tea for kidsa i fem, seks-tiden og så middag for foreldrene etter at ungene har lagt seg.

Det er litt stusselig å gjøre hver dag, synes jeg. Men en gang i uka eller så synes jeg er helt genialt. Ungene nyter godt av at foreldrene har tid for seg selv også...

Skrevet

Ha ha, er vel ikke rart at venninnen din ikke har alenetid med mannen sin med den holdningen der!

Skal man ha dårlig samvittighet fordi man koser seg etter at barna har lagt seg?!

Hvis det er slemt å spise god mat uten barna, da er jeg og mannen min fryktelig dårlige foreldre, for her i huset koser vi oss med middag og film både 2 og 3 dager i uken, uten barna!

Så lenge barna er mette og fornøyde når de legger seg, hva er problemet?

Skrevet

Kjærestetid er alfa omega, og vi får desverre alt for lite.

Vår største hindring er hans særkullsbarn, særlig da sønnen som er fjorten. Han har delt omsorg, og sønnen kommer ofte utenom også. Sønnen kommer for å være med faren, å tilbringe tid med faren. Det er ikke som en fjortenåring som bare er i huset, eller er ute med venner, som spiller eller ser på film/TV, han vil gjøre disse tingene sammen med faren.

Vi får aldri kost oss hjemme på sofaen, sønnen legger seg ikke før oss, vi kan ikke ha noe romantisk middag for to, eller stikke i seng til kokka 9 for litt elskov.

Et par trenger tid sammen, fysisk og mental stimulering av hverandre. Så jeg tror nok at venninna di trenger å snu holdningene sine om hun vil at forholdet skal vare. Om jeg pakker bagen min og drar, og en gang kommer i et nytt forhold, vil jeg nok være temmelig påpasselig med at vi får nok tid sammen, og ikke lar barna ta over alt. Det er ikke sunt.

Skrevet

Akkurat nå med urolig liten baby orker jeg ikke, men normalt gjør vi også dette en gang i uken sånn ca. Deilig mat for oss voksne og gjerne en flaske vin på deling. Om vinteren med levende lys i hele stuen også, er så koselig atte :-)

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er meg :-D

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...