Gå til innhold

ang dette med dere som klager på skrikemetoder osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg har utført noe ferber sånn sett, men alle unger er så utrolig forskjellige!!!

helt fra dattra var LITEN var hun slik at hun gråt når hu skulle legge seg,fordi hu ikke fant roen,og helst ville være med meg.. jeg lot hun sutre litt, men prøvde deretter å gjøre som mange andre, ta hu opp med en gang hu gråt osv..

dattra er nå 1, og når hu våkner eller gråter osv, så KAN JEG IKKE bare gå inn til hun osv. det gjør saken mye mye verre for hu!

hun har alltid vist at hun klarer å roe seg selv.

så når hu når gråter, lar jeg hun roe seg selv osv.

klart, er det ekstremt går jeg inn, men da belager jeg meg på kanskje 30 min LENGER enn det det hadde vært ellers..

ja huff stakkars unge, men faktisk, hennes valg :)

så til alle dere der ute som syntes synd på alle barn som ikke blir tatt opp tvert, det kommer helt ann på barnet....

:) god kveld :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, men hvorfor gidd du å forsvare deg om du vet det ikke gjelder deg? Kritikken er vel ment til de som lar små barn skrike og skrike og skrike, og bli ignorert - noe som er bevist direkte skadelig.

Skjønner ikke hva foreldre tror de oppnår med sånt - trygge barn får de iallefall ikke.

Skrevet

jeg forsvarer da ikke, jeg bare forklarer at alle er ikke like!

dattra mi er ei trygg god jente, men som selv roer seg, på kortere tid enn med meg om natta....

mente ikke dette som noe negativt. derfor undertegnet med nick også!

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle disse trådene om ferber og sskriking som er nå. men jeg vil nå tro at kritikken også gjelder hi av denne tråden.

Jeg forstår ikke at folk insisterer på at barn under året skal roe seg selv. Høres vondt ut.

Skrevet

vel, deg om det :)

det var uansett , som sagt ikke ment slik.... hele greia var at alle barn er forskjellige, og har forskjellige måter med ting!

Skrevet

Alle barn har behov for å bli hørt. Der er de faktisk ikke så forskjellige. Jeg skulle ønske ingen benyttet metoder som gikk ut på å ignorere barnet sitt!!

Skrevet

altså, j ordla mg vel feil, j har ldri ignorert hun i mitt liv, trøster ja,mn det med å bli tatt opp m en gang hu skriker osv, skjer ikke.nettopp fordi hun roer seg fortere selv.

ble vel ik bra forklart. hele greia var at j mente noen roer seg lettere med masse kontakt,mens andre ei

Skrevet

Jeg har skrevet i tidligere innlegg angående skriking ved leggetid at de fleste mødre kjenner sine barn såpass at de hører forskjell på klagegråt og desperat hyling. Selvfølgelig går man inn til et barn som hyler og er redd, men når barnet "bare" klagegråter fordi det egentlig ikke vil legge seg, ser jeg ingen grunn til å ta barnet opp med en gang. Hadde jeg gjort dette med sønnen min på 2 år hadde han ikke klart å sovne fordi det hadde vært mer spennende med meg på rommet. Det hadde igjen gått utover nattesøvnen og han hadde blitt trøtt og sur dagen etterpå. Men dette er min mening og folk kan være så uenige de vil med meg, men jeg vet at det er dette som fungerer for barnet MITT;) Og det samme med deg, det som fungerer for barnet ditt er det beste for barnet ditt. Skjønner ikke hvordan litt klagegråt skal være så traumatiserende for barn...

Skrevet

Er det mulig? Hvorfor er dere så ekle med HI?

Jeg er HELT enig. Vesla her roet seg enda kjappere ned etter vi lot henne fine roen etter toppen 2,5 min med grining fra hun var 8 mnd. Etter det så har hun vært kjempetopp å legge. Lagt seg med et smil istedenfor hylskriking. Jeg tror vår lille jente ble stressa av at vi skulle roe henne ned hele tiden.

Barn blir jo tryggere når de vet at de også kan roe seg på egenhånd og ikke bare med foreldrene. Da blir de hvertfall redde. Om foreldrene ikke er der å de tror de ikke kan roe seg ned uten.

Skrevet

nemlig. det er det jeg mener. du bare forklarer bedre!

altså, hadde jeg løpt inn til hu med engang hu gråt, hadde jeg blitt der HELE NATTA, for når jeg går inn,og går ut igjen, er det på'n igjen.

klart det er stor forskjell mellom hysterisk og redd, enn..; MAMMA JEG VIL OPP OG VÆRE MED DEG. FOR JEG SKAL ALDRI SOVE.hehehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...