Gå til innhold

barselhotell på ullevål ble ett mareritt..... Men gutten kom heldigvis for det!


mrs tomboy

Anbefalte innlegg

13 dager på overtd ble vi satt igang og det ble en heftig opplevelse. Etter 30 timer med maserier og mye dill kom gutten med sugekopp... Kan jo glatt innrøme at en var gørrsliten etter det, og når man ikke får særlig hjelp med hverken stell eller amming så ble oppholdet ikke særlig posetivt.

Etter fødsel ble vi sendt fort på hotellet. ingen møtte oss og papirene var ikke kommet da jeg gikk for å finne litt info om oppholdet.

Amming funket ikke og når ti forskjellige JM gir forskjellige råd så ble hele situsjonen veldig fortvilet... Baby skrek og jeg sov så og si ikke noe alle de tre dagene/nettene vi var der...

 

Hele oppholdet var rett og slett grusomt,lite folk og lite informasjon og jeg vil aldri tilbake dit...

Da jeg endelig fikk dra hjem var psyken helt knekt og ingen melk hadde kommet.... Heldigvis var min mor kommet ned og det gjorde susen.... Litt mat og tre timer søvn hjalp også på ammingen... 1. natt hjemme tok pappa seg av iog jeg sov 5 timer i strekk.... fikk pumpet melk og ting roet seg.. enda sliter jeg med den ene puppen og da jeg ringte ullevål etter å ha snakket med helsesøster og en JM som lurte på hvorfor jeg ikke hadde fått spray som driver ut melka, fikk jeg bare spm om suger baby? Ja sa jeg, men vi sliter på bryst nr to.... hun skjønte tydeligvis ikke hva jeg ville, og sa bare at ammehjelp kunne de gi om jeg kom dit.... endte med tårer og at jeg ringte en lege fra hjemplassen(Finnmark) som skrev ut medisinen.... er så lite imponert over hele greia... Skal som sagt aldri føde der igjen....

 

Men nok om det... Lillegutt er helt NYDELIG og er så godt å ha han her... skjønner ikke hva vi gjorde før vi fikk han:) Vi elsker han av hele vårt hjerte og ka ikke få sett nok på han! Lykke til videre dere som venter, og gled dere:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med ammehjelpen.no, der kan de virkelig amming, så har du problemer så er de de eneste jeg stoler skikkelig på. :)

 

Høres ikke særlig hyggelig ut den opplevelsen nei, godt du har noen rundt deg som kan hjelpe til så du får litt ro i starten.

 

Lykke til både med amming og den lille.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...