*trekløveret* Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 både idag og igår... Var på restaurant, så vet ikke om den var pasteurisert el ikke... Fikk nemlig vite nå at gravide ikke kan spise mozarella?? Hjelp! Har jeg gjort noe helt galt nå? Hva kan skje evt? Er i uke 24 nå...
NostraStoria Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Spiste du den rå eller varmebehandlet? Tror ikke det har noe å si om du har hatt det på pizzaen eller lignende. Uansett, ikke så mye å gjøre med det nå, trenger ikke å skje noe som helst. Grunnen til at en skal være forsiktig med div typer oster er pga bakterier som fosteret ikke tåler. Jeg holder meg unna alle myke oster (brie, mozzarella, camembert, feta..etc)
*trekløveret* Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2009 Jes spiste den i salat, så den var rå... Men hva er det som kan skje med fosteret da?
Nikki 75 Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har spist masse mozzarella gjennom svangerskapet, jeg! Det aller meste av osten som selges i Norge er pasteurisert, og det var sikkert den de hadde på restauranten også! Det er helst blåmuggoster og slikt man skal passe seg for, selv om det også ytterst sjelden er farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå