Gå til innhold

Babysyk...men ikke så perfekt tidspunkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja..jeg tok lang utdanning og nå har jeg veldig lyst på barn..jeg har en deltidsjobb og driver nå å søke etter relevant jobb men jeg er så babysyk at jeg vil bare begynne med prøvinga...

Er alle dere blitt gravide etter at dere har fått drømmejobben og kjøpt leilighet?

Jeg ventet hele livet på det beste tidspunkt men nå bryr jeg meg ikke så veldig mye om å ha alt på plass...Det eneste jeg tenker på at vi kommer til å klare oss ganske bra siden mannen min tjener bra og jeg har bra utdanning...

Andre som har fått barn på en ikke så perfekt tidspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hele tiden ventet. Ventet til etter utdannelse, til etter at jeg fikk drømmejobben, ventet på den rette leiligheten, ventet på større leilighet, mer penger, bedre økonomi osv. Det er alltid noe å vente etter og vet du hva? Nå er jeg 30 år, det er fortsatt ikke perfekt, og jeg er gravid. Orket ikke vente lengre;)

Skrevet

Det passer aldri å få barn, om man skal være i en fruktbar alder, ha den rette mannen, ha en flott utdannelse, flott hus, strøken bil, osv osv osv... Det finnes alltid noe man vil ha bedre før det passer, og da kan man egentlig bare la det være!

Har du lyst, så har du faktisk lov! :) Lykke til :o)

Og jeg har fått begge mine 2 barn uten utdannelse (har tatt nå etterpå da),men jeg har den perfekte mannen og snart overtar vi det perfekte huset ;o)

Skrevet

Jeg ble gravid akkurat i det jeg hadde funnet det perfekte studiet og skulle til å begynne på en bachlor grad. Ikke planlagt i det heletatt, men med litt omrokkeringer og prioriteringsendringer så går det aldeles kjempefint:) Vi kjøpt ny leilighet i sommer, da den vi bodde i var kjeeeeempeliten (ca 30 kvadrat) og jeg skal utsette studiene enda litt til å heller studere etter permisjon (vært sykemeldt fra jobb og studier hele svangerskapet).

Skal du vente på det perfekte tidspunktet så kan du nok risikere at du kommer i overgangsalderen før det passer. Dessuten kan det være du oppdager at det tar lang tid for deg å bli gravid, og i så fall er det jo ikke helt heldig å i utgangspunktet har ventet lenge.

Så lenge dere har ett solid forhold og vet at dere klarer dere økonomisk så har dere iallefall ett godt grunnalag om dere bestemmer dere for å få barn nå :)

Skrevet

Hi her

Ja jeg er så enig med dere!!!!

Vi har et solid forhold og jeg vet at vi kommer til å klare oss!!! penger og drømmejobben er blitt plutselig så uviktig nå ...

.Jeg er nettopp blitt 30 og kan ikke vente lenger!!!!!

Skrevet

Som sagt passer aldri å få barn, uansett hvor planlagt det enn er.

Hilsen planlagt tre barns mor som var like sjokket alle ganger:o)

Skrevet

Jeg ble gravid litt for tidlig. Skulle ønske jeg hadde fått meg en jobb først, sånn at jeg hadde fødselspengene fra NAV i boks. Slik det er nå har jeg vært student i 3 år, uten særlig inntekt, og har dermed ikke rett på foreldrepenger (kun engangsstønad). Etter at jeg oppdaget at jeg var gravid forsøkte jeg å finne meg jobb i en fei, sånn at jeg kunne opparbeide meg retten til foreldrepenger og evt. arbeidsledighetstrygd, men fikk selvfølgelig ikke napp et eneste sted.

Så nå studerer jeg en stund til, sånn at jeg kan få stipend fra Lånekassen.

Vi skal nok greie oss da min partner har veldig god inntekt, men det hadde absolutt vært en fordel å være i fast jobb selv, sånn at jeg fikk permisjon og foreldrepenger automatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...