Let's hear it for the boys! Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Jeg er i dag 36+2 og har lagt merke til at babyen er betraktelig roligere nå om dagen. Han har alltid vært ganske stille der inne, men nå begynner jeg å bli litt bekymret. Store deler av dagen ligger han stille som en mus. Reagerer _kanskje_ når jeg dytter litt på han. Aldri noen reaksjon når jeg spiser eller drikker. Når han først beveger seg er det bare et lite dytt og det er det. Kanskje en fot forsiktig ut til siden eller noe i den duren. Han virker liksom litt... hva skal jeg kalle det... slapp?
_Løvemamma_ Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Mange babyer blir vist roligere de siste ukener, fordi det blir så trangt der inne at de rett og slett ikke har plass til å bevege på seg. Men om du synes han virker slapp så er det nok lurt å ta en telefon til føde å høre om de kan sjekke at alt er i orden, i tilfelle det er sånn at han ikke får nok oksygen eller næring. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite
Let's hear it for the boys! Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2009 Ja, jeg vet at det kan være han bare har liten plass. Men jeg tror ikke det, heller. Har på en måte en litt ekkel magefølelse, i dobbelt betydning! Var på føden for snart tre uker siden pga lite liv og da sa legen at for å måle liv må man sette seg ned i to timer og kjenne etter. Om babyen beveger på seg 10 ganger eller oftere, uansett styrke, er det ikke lite liv. Må nok prøve det i kveld. Jeg er selvfølgelig av den typen som ikke liker å "mase" på føden av redsel for å ikke bli trodd eller noe i den duren. Idioten, ja.
cz77 Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har og hatt sånne perioder... Det er ikke moro.. Men plutselig har han kommet seg.. Merker mest etter jeg har spist, drukket noe kaldt og alltid når jeg ligger.. Står jeg eller går merker jeg aldri noe.. Jeg ville og ringt føden.. Om enn bare for å få ro i sjelen *S*
Tweak Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Tommelfingerregelen er i allefall å alltid ringe føden når det er store endringer i bevegelsesmønsteret! Så ring! :-) Mest trolig er alt bra, men ring for sikkerhetsskyld!
Let's hear it for the boys! Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2009 Dere har nok rett. Problemet er bare at jeg da må dra dit alene hvis de vil ha meg inn til sjekk. Jaja, får ta det hvis det kommer
_Løvemamma_ Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Skjønner at det kan være skummelt, særlig om du skulle få beskjed om at noe er feil. Men om ikke alt er som det skal være så er det viktig å oppdage det så tidlig som mulig, så man kan gjøre noe med det med en gang. Lykke til! Går nok aldeles utmerket, skal du se
nordlyset Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Tviler på at man noen gang kan mase for mye på føden. Som jeg selv er blitt fortalt,så er det bedre å mase en gang for mye en gang for lite. Har selv måttet ta kontakt noen ganger på grunn at jeg trengte å vite at alt var i orden. Da jeg har kort livmorhals og kan føde prematurt. Så ta tlf fatt og ta deg en tur innom.Hvertfall hvis magefølelsen e litt sånn dårlig. Det er så godt når man har fått sjekket.
Hellobaby Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har vært inne to ganger og sjekket spark og hjerterytme. Har kanskje føl tmeg litt hysterisk når alt står perfekt til, men jeg har også opplevd d der med at det plutselig blir helt stille liksom, når man vanligvis er vant med mye action. Men jeg har blitt tatt godt i mot begge gangene, og jeg er tilhenger av å spørre/skjekke èn gang for mye enn for lite. Det er heller ikke gøy å gå og bekymre seg!! Så mitt råd til deg er at du tar en tlf og spør. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå