smurf08 Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Tenkte å kjøpe ullundertøy til gutten min men har ikke peiling på hva som finnes på markedet, og hva en skal se etter når man står med plagget i hånden. Noen tips hadde vært velkommen =) Er ikke fra Norge, ulltøy og parkdresser er ikke veldig mye brukt i Nederland - er det dårlig vær så holder man seg mest innendørs ;-)
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Vi er veldig godt fornøyd med mye forskjellig ulltøy! Spesielt fra Joha, Troll og Nøstebarn, men også Janus og fra Cubus. Det eneste vi ikke har vært fornøyd med har vært det fra H&M.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Liker det fra cubus godt. Det er bomull på innsiden, og ull som ytterste lag. Det er fint iforhold til evt eksem/allergi. Nøstebarn har jeg bare i luer og votter, men det er også fint. Har en fra Janus,men den synes jeg virker så tynn i motsetning til cubus sitt. De andre har jeg ikke prøvd.
Springbaby2012 Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har en del ullundertøy fra diverse produsenter, og her skal du få min erfaring: Joha: veldig bra kvalitet! Har ikke opplevd nupping her! Cubus (merket peanuts): disse er litt tykkere stoff. Det er bomull på innsiden, så hvis barnet ditt er følsom ift ull, så er disse bra. De holder seg også utrolig godt i vask. Generelt veldig godt fornøyd med disse plaggene! Name it: NUPPER!! Har noen strømpebukser og sokker som har nuppet med en gang. Har ikke en gang fått vasket de etter første gangs bruk før de ser gamle og slitne ut! HM: veldig tynne, og syntes ikke de holder så godt i vask Janus:bodyene og nattdraktene er i tynt stoff, men god kvalitet. Holder fasongen godt i vask, og nupper ikke. Har også noen strømpebukser, men de syntes jeg nupper en god del.. Min gutt kan ikke bruke fleece, han blir så utrolig varm og klam av det! Så jeg bruker stort sett bare ull.. jeg har byttet de fleecedressene jeg har fått til ullplagg.. Når det gjelder hele dresser, så har Name It en hel ulldress som er veldig bra. Den er litt sånn "slitt/brukt" i stoffet, passe tykk. Den er relativt billig, koster bare 249. Den bruker jeg når han ligger ute i vogna!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Kan forresten legge til at ulltøyet fra cubus som det står cubus på, er laget av samme produsent som joha. Så de er vel omtrent helt like, bare at cubus sine klær har fått cubus-merket. Så klærne fra cubus er nok noe rimeligere en joha-merket kanskje? Og de holder godt i vask som Sommerbaby09 sier. Jeg har bare dette merket i bodyer og strømpebukser.
MiMa09 Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Jeg er veldig fornøyd med joha, både de i ren ull, de er ganske tynne, samt de i blanding ull(bomull hvor bomullen er innerst. De er korte i str, og min lille pode er lang i ryggen, så må kjøpe str 80 til han selv om han normalt sett bruker str 68. Men syns strømebuksene er store i str, eller hvertfall lange i beina. Før helga kjøpte jeg en body i et merke som heter Wheat eller noe sånt. Den virker super. Tynn, ideel under andre klær. Troll er sikkert bra, men utrolig dårlig passform særlig på strømpebukser. Hadde aldri trodd at en strømpebukse til 249kr kunne være så håpløs. Nøstebarn er også bra, men ikke der jeg har handlet mest.. Veldig fornøyd med cubus også IKKE fornøyd med Name It, de nupper som andre sier her. Pluss at strikken i stillongser og strømpebuksene er helt usansynlig stram.
Studine mevik Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Vi har et sett fra name-it(body og bukse), og jeg er igrunn veldig fornøyd med det. Har ikke opplevd nupper på det og gutten holder seg god og varm. Har også litt diverse ullundertøy fra cubus. Er også veldig fornøyd med det. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er vottene jeg kjøpte. De har tomler og siden gutten min knytter neven så fort jeg prøver å ta dem på så er det umulig å få vottene ordentlig på.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Janus er jeg veldig godt fornøyd med! Holder fasongen og nupper ikke. Har også Name It sin tykke heldress i tovet merinoull- med glidelås og UTEN hette! Genial dress som er god og varm, men ikke for dyr (250 kr). Perfekt som ekstra ull-lag over ullundertøyet!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 Jeg er veldig fornøyd med Nøstebarn sine, men har klart å vaske BEGGE bodyene på vanlig program så de krympa, typisk at jeg gjør det med de dyreste plaggene og ikke de fra HM feks. Men synes Nøstebarn sine er mye mykere enn de andre. De fra Cubus er også gode. Er veldig fornøyd med den fra Name It også, men mest fordi den er lilla og hvit stripete så ser ikke så mye ut som en ulltrøye så bruker den som en vanlig body. De fra HM er helt ok, men litt stive. Ellers har jeg bare en merinoulldrakt fra Joha, den er helt fantastisk, men den er jo veldig varm.
ifie Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Vi er fornøyd med det meste, men har nettopp funnet ut at Reflex sitt er supermykt!! De har til og med vært så geniale at de har sydd merkelappen (inkl vaskeanvisning) på utsiden av plagget, så det er ingen klømerker på innsiden! Reflex er favoritten nå
minni08 ♥ Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 Vil bare si ang. Cubus -ulla at de har 3 typer ulltøy. 1. Ull/Bomull - den med bomull inni, litt tykkere enn "vanlig" ullundertøy. 2. Vanlig kløfri ullundertøy 3. Merinoull er veldig fornøyd med alle typene selv. Liker også ulltøyet fra McInly(?) merket hos Intersport. Disse er gode i størrelsen og varer leeeeeeenge.
mummydummy Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Veldig enig med hva de andre sier her, spesielt Cubus sitt er kjempebra, holder seg så utrolig godt i vask og kan vaskes på 40 grader. Er også veldig fornøyd med Tom og Trine ull fra Sparkjøp, kan bestilles på sparkjop.no, ganske mye fint og bra kvalitet, litt tynnere enn Cubus men gode ting, og fine priser. Jeg dropper Nøstebarn fodi jeg synes det er litt i dyreste laget, og fodi det må håndvaskes. Jeg orker bare ikke håndvaske!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 Enig med de andre her: Cubus sitt er både bra og grei i pris. Holder seg godt i vask, og vi har brukt det myyye )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå