Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har hatt to planlagte keisersnitt. Etter det første snittet hadde jeg minimalt med smerter. Gikk lange turer allerede på dag 3 etter operasjonen, trengte lite smertestillende etc. Men så, snitt nr 2 har vært helt jævelig. Over 2 uker siden operasjonen nå og det gjør fortsatt helt sykt vondt. Jeg klarer ikke å gå lengre enn rundt i stua etc og om kveldene er det ofte så vondt at jeg bare ligger i senga. Snakket med en jordmor som sa at snitt nr 2 ofte var mye verre, men så mye verre? Dere som har hatt mer enn et keisersnitt, var det stor forskjell for dere? Hvor tidlig var dere "i form" etter operasjonen?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Sier du at du var i form like kjapt begge ganger? Hvor raskt var det? Og brukte han samme arr? Jeg har fått et nytt arr (så jeg har to) oog det nye er dobbelt så langt som det gamle.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Når jeg leser slike innlegg som dette, tenker jeg at det er til pass for dere som utelukkende velger keisersnitt fordi dere er forfengelige. Den eneste sanne fryd er ekte skadefryd! Dersom du ikke har hatt noe valg enn at du må ha snitt (altså fysisk umulig å gjennomføre vaginal forløsning), har jeg sympati for deg og ønskerd eg god bedring.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Ok...jeg hadde antakeligvis ikke overlevet en fødsel og det hadde ikke barnet mitt heller (pga av en ekstremt tynn livmorvegg som ville sprukket ved tilogmed svake rier). Det har jeg fått som garanti av flere gynekologer. Jeg ser jo at innlegget ditt ikke var rettet mot "sånne som meg" men hva i all verden mener du egentlig med at enkelte velger keisersnitt fordi de er forfengelige? Ser keisersnitt mammaer bedre ut enn de som føder naturlig? Tviler på det..jeg går som en 90 åring og har et 20 cm langt arr over magen. Hi
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Din gjøk!!! Til pass fordi en velger keisersnitt.. Julenissen komme ri hvert fall ikke til deg og den manglende empatien din i jula..Hjelpe meg for et menneskesyn du må ha.. Og hvis en må ta keisersnitt så har du sympati men hvis ikke så har du det ikke?? Utrolig.. Stikk fingen i jorda, jente!! Jeg er en av de heldige som hadde fått din sympati fordi det er fysisk umulig for meg å føde normalt. Skulle virkelig ønske jeg kunne det, men den gang ei... Så heldig for meg at jeg får din sympati.. Og at du sparer den til de som virkelig fortjener det... ( i dine øyne..)
2 små og en undulat Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har to keisersnitt bak meg. Et hastekeisersnitt og et planlagt (fordi bekkenet er for smalt til å føde baby på over 4 kg). Jeg har fått infeksjon begge gangene (det er vel til pass for meg siden jeg har tatt "den lettvindte metoden") og andre gangen fikk jeg infeksjon i såret. Jeg har bare ett arr siden det gamle ble skåret bort og nå er såret/arret lenger. Infeksjonen gjorde allmenntilstanden min dårlig og det svei så i såret at jeg ble hemmet i alt jeg gjorde. Etter rundt 4 måneder var jeg smertefri. Husk at man etter første ks har mer tid å komme seg på. Ved andre ks har man flere barn og ikke tid til å slappe av så mye man egentlig burde.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har hatt 2 hastekeisersnitt. Første gangen hadde jeg smertehelvete i mange uker etterpå. Kanskje 4-5 uker. Etter ks nr to var jeg i mye bedre form og hadde nesten ikke smerte bortsett fra de 4-5 første dagene på sykehuset. Synes synd i deg, det er så slitsomt. Spesielt når man skal ta seg av en baby i tillegg. God bedring!
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #10 Skrevet 4. desember 2009 jeg har hatt to ks, ett haste og nå sist ett planlagt. hadde mer smerter etter haste snittet enn det planlagte. men de brukte samme arr på meg da, kanskej det har noe å si? har ikke hatt noen komplikasjoner med noen av arrene mine heller, og når de åpnet med nr to så fikk jeg beskjed om jeg kunne få mange flere barn.. vet at mange får mye arrvev og det kan skape komplikasjoner... har du sjekket for om du har noen slags infeksjon i underhuden, er jo mange lag som blir sydd sammen... jeg hadde nå med siste frøkna planlagt snitt mandag ettermiddag og dro hjem fra sykehuset onsdag formiddag... skal ha mitt tredje snitt til sommeren, og kommer nok til å utnytte tiden litt mer på sykehuset med to små hjemme men håper jeg er i like fin form som sist da.. masse lykke til og håper du finner ut av auen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå