Milla Vanilla Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Jeg sliter med å dra i familieselskaper til mannen min siden hans eks alltid blir invitert. Synes kke det er noe hyggelig og klarer ikke å kose meg:( Greit at hun var en del av familien først, men jeg føler meg enkelt og greit som en nr to og som en de føler de bare må invitere. Nå lurer jeg på om jeg i det hele tatt skal gidde å dra i disse familieselskapene mer, men heller bare trekke meg unna. Behøver noen synspunkter fra dere her inne.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Har ingen råd til deg, men jeg forstår ikke hvordan din mann syns at det er greit at eksen er tilstede. Jeg hadde fått mannen min til å ta en prat med de som inviterer
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Om de har unger sammen syns jeg hans familie gjør en fint ting i å innvitere henne. Om ikke blir det bare dumt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Har han barn med henne? I så fall er det helt naturlig at hun regnes som en del av familien til ungene, og derfor blir invitert. Det må du bare tåle, i så fall. Har de ikke barn sammen, ser jeg ikke noen grunn til at hun fortsatt skal være en del av familien.
Lilleleen Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Blir hun bedt fordi de har felles barn? Hvis ikke så hvorfor ber de henne da? Syntes det hørtes ganske rart ut og syntes også det er rart at hun kommer. Tenker med meg selv at jeg ville ikke dratt i familieselskap til eksen,selv om vi var sammen i mange år. Har du snakket med mannen din om dette og hva sier han evt? Er det pga barn, så er det en ting. Er det ikke det, så må familen respektere at eksen er en eks og det er du som er sammen med han nå. Da syntes jeg det er feil at hun skal komme på bekostning av deg.
erteposen + 4 Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Har de barn sammen? Vi har en to ekser i familien som blir invitert - en fordi de var sammen i så mange år at han er en del av familien og eksparet med partnere ønsker det slik, og den andre fordi de har barn sammen og hun har svært lite kontakt med familien. Det gjelder bare de store høytidene og det synes jeg at nye partnere må tåle. Må legge til at eksene i desse tilfellene ikke lager kvalm og oppfører seg skikkelig. De framstår veldig som gjester og forstår sin plass slik den nye ikke føler seg utenfor.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Jeg er en sånn eks som fortsatt er med.Og mine ekssvigerforeldre er fortsatt mine beste venner. Jeg har jo barn med ham, så da er det helt naturlig. Nå skal det også sies at jeg er imøtekommende og lett å snakkemed, og tar fint kontakt med hans eventuelle damer. Når man blir sammen med noen med barn må man faktisk akseptere at vedkommende er uløselig knyttet til eksen, og da er det bedre å være hyggelig mot hverandre.
Milla Vanilla Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2009 Joda, de har barn sammen. Problemet her er nok mye det at når hans familie er tilstede er hun så hyggelig mot meg. Sist jeg inviterte henne inn til oss, sa hun når hun kom inn at hun kjenner hun har store problemer med å forholde seg til meg. Har også sagt at hun skal nok holde ut et par timer sammen med meg. Så jeg klarer ikke å kose meg i det hele tatt. Tenker at da kan jo bare de andre kose meg så holder jeg meg unna...
Milla Vanilla Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2009 Hehe...gikk litt fort....det skulle stå at når hans familie er tilstede er hun så hyggelig mot meg, mens når vi er alene er hun ikke riktig så hyggelig. Og dette vet jo ikke de andre noenting om. Har sagt fra til mannen min ja, og han er enig med meg for han klarer ikke å kose seg heller.... men han er nok rett og slett for feig til å tørre å si fra....
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #10 Skrevet 4. desember 2009 drit i det hun sa til deg,det er jo du som er svigerdattra nå!hun er der kun for barna sine sin del,og da er det DU som skal kose deg og føle deg "på toppen" av ting,og ikke tenk på hennes ve og vel.om hun "stakkars" klarer å holde ut med deg i et par timer så får det være opp til henne. Du skal viseat du er konfortabel i din rolle og at det er du som er kjæresten til mannen din,ikke henne. Løft hodet høyt jente og vær stolt!Dette klarer du!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #11 Skrevet 4. desember 2009 Jeg skjønner deg kjempe godt hi. Jeg synes ikke hun har noe der å gjøre, det er du som er svigerdatteren, ikke henne. Hadde dette vært meg, hadde jeg ikke giddi å reist. Noe så respektløse mennesker.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #12 Skrevet 4. desember 2009 Det er det bare du som taper å holde deg unna sosiale settinger, så det ville jeg ikke gjort. Hvis det er hun som har det egentlige problemet (vanskeligheter med å forholde seg til deg), er det vel ikke annet å gjøre enn å ignorere det, og la henne ordne opp i sine egne følelser. Drit i henne, med andre ord. Hvis det er slik at det er du som er årsaken til at hun og mannen din er ekser, må du egentlig bare akseptere at hun kan være vondbråten. Da er det jo egentlig ikke så rart at hun synes det er vanskelig å forholde seg til deg, ikke sant. Slik jeg ser det, du kan egentlig ikke gjøre annet enn å gjøre miner til slett spill og vente på at det hele skal gå over.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #13 Skrevet 4. desember 2009 Om man har barn sammen eller ikke, er irrelevant. Om min eks skulle vært bedt til min mors selskaper, ilag med meg og min mann, hallo. Skjerp dere! Jeg hadde ALDRI dukket opp i en tilstelning i min eks familie, da han er gift på nytt. Hva feiler det slike folk.
Tabitha Skrevet 4. desember 2009 #14 Skrevet 4. desember 2009 Greit nok at "det bare er i høytidene", men høytidene skal da også være spesielt hyggelige for den som er svigerdatteren. Det bærer litt preg av mormonerfamilier (flerkoneri) å ha ekser og nåværende kone på julemiddagen. Jeg ville ikke klart å forholde meg til det iallfall.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #15 Skrevet 4. desember 2009 Enig med sist talende....!!!! Er vel ingen som går i juleselskaper med sin x som har med den nye dama- kona etc.... !!!!
Kleint Skrevet 4. desember 2009 #16 Skrevet 4. desember 2009 Bra skrevet av dere tre siste. Trodde ikke dette var vanlig jeg. I min familie, ville noe slikt vært helt sykt.
Milla Vanilla Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 4. desember 2009 Takk til dere 4 siste, for den støtten trengte jeg:) Det er slik i høytider, bursdager osv.... Det er akkurat slik jeg tenker, jeg ville følt meg som en idiot om jeg skulle dratt til min eks sin familie sine selskaper uansett om jeg har verdens beste forhold til de og barn sammen med min eks. Hadde jeg blitt invitert ville jeg takket for invitasjonen og sagt til at jeg ikke kommer fordi jeg føler at det blir helt feil. Jeg kan godt komme på besøk og ha kontakt, men familiesammenkomster ønsker jeg ikke å delta på. Og hadde min familie invitert min eks som jeg har barn sammen med ville jeg definitivt sagt fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå