mammanov09 Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Hei. Lurer på 2 ting. 1. Noen som vet om de stripper på ABC Ullevål? Er i dag 11 dager over termin. 2. Hvordan er det med størrelsen på babyer som blir født etter tiden? Noen mener at de ikke vokser så mye på slutten, mens andre sier motsatt. Bare lurer, for er ikke så stor selv... :-) Håper noen kan svare.
N.E. Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Hei. Kan ikke svare på ditt første spørsmål. Når det gjelder størrelse på baby når man går over tida så har jeg hørt det samme som deg at de ikke nødvendigvis ikke legger så mye mer på seg. Jeg gikk tolv dager over termin med forige mann. Han veide 4120 gr og var 53 lang når han endelig kom. Første jenta mi kom dagen før termin og veide 3780 gr og var 50 lang. Men det trenger jo ikke bety at det var fordi jeg gikk tolv dager over tida med siste at han veide mer. De sier jo ofte at det er vanlig at nr 2 eller 3 som regel har mer fødselsvekt enn 1 mann. Nå har jeg termin med nr 3 den 8 januar så lurer veldig på når han har tenkt å komme ut i verden. Håper det skjer noe av seg selv for deg det neste døgnet for det er helt forferdelig å gå så lenge over terminen når man begynner å bekymre seg. Uansett når fødselen skjer så veldig lykke til!!!!! Fødselen med min minste startet heldigvis av seg selv natt til dag 12 over termin. Jeg hadde fått igangsettelses dato den 13 dagen over termin om det ikke hadde skjedd noe til da. Fødselen gikk veldig fint, litt lang men det er helt vanlig med meg tror jeg. Belønninga er verdt strevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå