gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Hei, jeg har emmaljnga citycross vogn med liten bagdel... Jeg har odenwalder dunpose(den med bamse inni) og en mindre odenwalder dunpose beregnet for bilstol som jeg legger saueskinn inni....MEN jeg lurer altså på voksiposen for har hørt de skal være så bra. Hva er forskjellen på den og dunposer i praksis? Lurer på om den blir alt for stor til vognen også..noen som vet? Mine foreldre vil gjerne kjøpe vosipose til oss til jul, men vil ikke ta imot om det egentlig ikker er nødvendig....
Hikken Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har voksipose og skinnpose, men ønsker meg allikevel odenwalder til jul. Jeg må ofte flytte posen fra vogn i 1. etasje og opp til oss i 4. og den er litt stor og tung og drasse på. Men den er varm (bortsett fra akkurat på føttene, eneste stedet det bare er ett lag med dyne, på magen er det dobbelt/tredobbelt) og lun altså, jeg bare orker ikke det svære droget av en pose.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Vi har ikke brukt noe annet enn voksipose til storesøster eller lillebror, så voksi kontra dun kan jeg ikke si noe om. Men vokseposen får god plass i citybag`n til Emmaljunga. Lillebror er født sensommer/tidlig høst og lå i citybag`en med voksiposen helt til vi ikke trengte voksiposen lenger sent på våren. Og det er ikke en liten lillebror vi har heller, han ligger godt over midtstreken på percentilskjemaet.
3småtroll♥ Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Vi har en voksipose (classic) som vi har brukt til alle 3. Veldig fornøyd! Hadde en slik gammeldags ullpose etter mannen min 1. vinteren til eldste-snupp, men den ble jo fort liten;) Jeg anbefaler den på det varmste! Når det er skikkelig kaldt (-15feks) så har vi ullundertøy og ull, men så lenge det bare er 5-6 minus feks har vi bare ullundertøy på og rett i posen- ingen av barna har vært kalde. Lue og votter selvfølgelig da:=) Posen er også så stor at du kan bruke den så lenge de sitter i vogn:=)
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Jeg er dessverre ikke fornøyd med voksi. Syntes den er altfor stor og klumpete! Her ligger den bare i skapet, mens vi sverger til ulike fleece poser. Syntes de er bedre. Nå bor jeg i Bergen så her er det jo bare - 15 en gang i skuddåret;) Så behovet for slike tykke poser er ikke akkurat tilstede;)
Marbella Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Jeg er ikke fornøyd med voksi posen-synes den er svær..Har dun pose nå og den er varm og god( Vi bor i Nord) Har en mye mindre bag til vognen nå og da synes jeg den blir stor. Men regner med jeg bruker den i Simo trillen i barnehagen....Har Voksi-skinnpose-dunpose og bilpose-he he
togutter-08og10 Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Jeg hadde ikke kjøpt ny pose om jeg allerede hadde en. Vi har dunpose easy grow til lillegutt, og for å være helt sikker på at han er varm la vi et skinn i bunnen. Jeg syns også voksiposen er stor og tung. Ønsk dere heller noe annet for de pengene.
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har voksipose av dun. Kjempevarm, ungen gløder selv i 10 minus! Jeg var veldig fornøyd med voksipose-prinsippet fra før, liker utforminga på posen, og sydde denne gangen en kopi av en voksipose, bare at jeg brukte en tykk dundyne til innerdyne. Jeg hadde denne oppi citybagen til emmasjunga city cross til ungen var 7 mnd (da ble det sommer). Det gikk fint med plassen. Men dun komprimerer seg jo litt mere enn ullposen til voksi orginalen. Hadde også lammeskinn i bunn i vogna+ liggeunderlag som var klipt til for isolering. Fikk alt fint oppi. Her er det ofte 10-20 minus om vinteren som dere sikkert har skjlnt av alt jeg har i vogna:-)) Ei veninne av meg hadde voksi-orginal i mykbagen til citycrossen, det var ikke plass, så hun gikk over til en lammeskinnspose til de sluttet å bruke mykbagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå