Gå til innhold

I dag ble hunden vår avlivet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei meg. Har hatt henne i 7år, og blitt veldig glad i henne.

Men for et år siden- begynte hun å få utslett(store flekker som væsket) over hele kroppen! Har vært mange turer til dyrlegen med henne- og det har gått med langt over 10.000kr på dyrlegebesøk og medisiner!

Hun hadde det vondt- så jeg vet at hun har det bedre nå, men det wer bare så ufattelig trist :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, føler med deg!

Det er utrolig vondt når man må ta livet av ett dyr man er glad i.

Men du gjorde det som var best for hunden. Det er lov til å være lei seg, for det er veldig trist at en man er glad i er borte, selv om det var til hundens beste!

Håper du har noen å være sammen med i dag som forstår at dette ikke er lett.

Skrevet

uff jeg føler med deg. Det er trist, man mister jo et familiemedlem, men trøst deg med at det var det beste for hunden:)

Skrevet

Ja :) Værst var det for lillebroren min på 10år! Det har falt tårer fra han i hele dag- de var jo så nære de to.

HI.

Skrevet

Har delt dette diktet her inne før.

Jeg fant det når jeg måte avlive min hund etter 13 år. Jeg syns det er kjempefint og det har gitt meg trøst. Håper det kan gjøre det samme for deg.

Stor klem!

Regnbuebroen

Her på denne siden av himmelen finnes et sted kallet regnbuebroen.

Når et dyr , som har stått et av oss mennesker særlig nært, dør, reiser det til regnbuebroen. Der er det grønne enger og bakker, så våre dyrevenner kan løpe rundt og leke sammen. Der er det masse mat, vann og solskinn, som sørger for at våre venner er glade og har det godt.

Alle dyr, som engang var syke og gamle, får deres styrke tilbake. De som var skadet eller lemlestet blir hele og friske igjen, presis som vi husker dem og minnes dem, som de engang var. Dyrene er glade og tilfreds, utenom for en liten ting, alle som en savner de deres kjære, som engang var dem nær, og som de måtte forlate.

Sammen løper de og leker, men den dag kommer, da en av dem med ett stopper opp og ser utover horisonten. Blikket er klart og oppmerksomt, kroppen begynner å skjælve. Plutselig begynner dyret og løpe bort fra gruppen, det nesten flyr over det grønne gresset så hurtig, som det`s ben kan bære det.

Det har sett deg, og når du og din spesielle venn endelig møtes, omfavner dere hverandre i gledelig gjensyn for dere skal aldri mer skilles. De glade kyss nærmest regner ned over ditt ansikt, dine hender kjærtegner igjen ditt elskede dyr, og du ser enda engang inn i ditt dyrs trofaste øyne. Alt for lenge var det borte fra ditt liv, men aldri et øyeblikk fra ditt hjerte.

Deretter krysser dere regnbuebroen sammen......

(forfatter ukjent)

Skrevet

Huff føler med deg,vet hvordan det er å miste en hund/katt,mange sier herregud er jo bare en hund .Men er ikke bare bare for mange av oss.

Men den har det nok godt nå ,slipper mere smerte.det er verre for de som sitter igjen og er lei seg

god trøste klem til deg :-)

Skrevet

Uff føler virkelig med deg :(

Det værste som finnes er syke dyr. De kan jo ikke si hvor de har vondt.

Man blir så ufattelig glad i dem. Jeg kan ikke forestille meg et liv uten dem, men vet jeg en dag må det :( Det er vondt..

God trøsteklem fra meg..

Og det diktet er nyyydelig..

Skrevet

Tusen takk for hyggelige og fine ord! :-) Det er ikke så mye som hjelper akkurat nå- men setter veldig stor pris på koslige svar! :-)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...