Tone Troll Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Lurer sånn på om vi skal prøve å lage et barn nummer tre.Hva sier trebarnsforeldrene her, er det mye travlere med tre enn to? Gjør erfaringene dere har fått med nr en og nr to at det kjennes lettere med nr tre? Jeg har lyst på en til, men er litt redd det blir for hektisk.....også med tanke på at vi skal ha tid til å være ordentlig til stede for alle barna. Hvordan har dere andre opplevd det?
Luna har født. Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Hei. Det kan jeg sølvfølgelig ikke svare på, men jeg fortelle deg at jeg har vært der du er. Selv har jeg vurdert nr 3 i flere år, har ikke stresset, men mannen var ikke klar før i høst. Jeg tenker at jeg vil prioritere hjem, barn nyte livet på en annen måte. Jeg skal gå ned i stilling og fokusere på det jeg virkelig elsker her i livet, nemlig å se mine barn vokse og utvikle seg. Selv om vi selvsagt hat vært litt redde for at dette skal bli for travelt, så har vi landet på at det helt sikkert er verdt det. Dette blir en attpåklatt som vil bli tatt imot av to kjekke storebrødre som vil være god mot ham. I tillegg har vi god økonomi og masse hjerterom å tilby. Når vi endelig bestemte oss, utsatte vi av praktiske årsaker prøvingen til november. Vi er altså i 1pp og jeg venter TR om 4-5 dager. Selv om det murrer i magen tror jeg ikke jeg er gravid. Vi skulle ikke stresse med dette. Blir det så blir det. Lettere sagt en gjort!!!!! Nå er jeg helt vill etter å bli gravid. Blir nesten flau over meg selv. Er symptomjeger uten like og blir virkelig skikkelig skuffet når TR kommer. Bare vet det. Nå kan jeg ikke tenke meg noe annet enn å få 3 barn, det føles rett!! Helt raskest mulig:) Lykke til med ditt valg:)
Tone Troll Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2009 Takk for hyggelig svar. Spennende å høre at du driver og prøver. Kjenner igjen iveren! Jeg var klar med graviditetstesten lenge før den (forhåpentligvis) uteblitte mensen. Lykke til, håper det lykkes raskt! Det høres jo på mange måter lurt ut å vente noen år med nr tre, slik at de to første barna er litt eldre. Det er 3 år og 3 mnd avstand mellom de to første barna mine, og jeg syntes det var godt at eldstemann var såpass "stor" da nummer to ble født. Nå blir jeg 37 år i februar, så jeg har ikke lyst å vente så altfor lenge med å sette igang, dersom vi skal det. Du får gi et lite pip og si hvordan det går med deg .......
Luna har født. Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Hei. Ja dette blir spennende. Selv er jeg 34 år og har to gutter på 6 og 11 år fra før. Avstanden er stor mellom alle, og jeg må si det blir rart å begynne på,n igjen nå. Men det er rart med det, nå når vi har bestemt oss er jeg helt gira. Føler meg til tider litt barnslig her inne. Har begynt å tenke på ting jeg aldri har giddet å bry meg om tidligere osv..eks EL.slim og alle mulige symptomer osv... Kjenner nesten ikke igjen meg selv på dette området. Jeg tror nok det hele skyldes at jeg er litt redd for ikke å få det til denne gangen. Redd for ikke å være like fruktbar som jeg var i tyve-årene rett og slett. Og så er det nå slik at vi gjerne ikke vil vente så lenge når vi først har bestemt oss....Har jo nesten planlagt når barnet skal fødes....helt tullete. Jeg er litt for godt vandt også, ble gravid på 1pp med begge de to første. Så nå blir jeg liksom litt satt ut når det ikke blir slik. Føler meg skikkelig sytete når jeg hører andre strever i flere år......Håper ingen blir sur på meg... Nå skal jeg prøve å ta meg sammen igjen, stresse litt ned og ta det som det kommer. Tror det er best for alle.Men jammen meg, det er ikke lett.....
Lady lovely locks Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Vi har en gutt på 2,5 år og tvillinger på 3,5 mnd, så vi har liksom ikke hatt noe valg på det område der. Kjempe morro med 3 barn da. Det er utrolig mye jobb når de er små, men jeg tror det er en invistering i framtiden. Men som de sier "1 er som ingen, 2 er som 10, og 3 er som et tivoli." Jeg signerer gjerne på den.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Jeg tror det kommer MYE an på hvor gamle søskene er, på hvor travelt det blir. Jo yngre dess mere hektisk på et vis. Sikkert litt travelt uansett. Jeg har "bare" to, men ønsker meg tre. Og har som hovedinnlegger tenkt mye på saken, om jeg skal stoppe på 2 eller gå for 3. Mannen har vært den som holder igjen. For ham har det vært travelt nok med kun 2år mellom barna. Så han tenker vel at det blir sånn neste gang også. Men det vil det jo ikke bli. Vi har tatt oss en GOD pause.. hehe. Jeg har nemlig tenkt at yngstemann skal være 4år når babyen kommer, og eldstemann være 6år. Så det er stor forskjell på å få baby når man har en 2åring.. enn om man har minste som 4åring.... Jeg ser for meg at det blir bedre enn sist..
Luna har født. Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har over 5 år mellom mine to første og dersom jeg får en til blir det over 6, kanskje 7 år mellom de to siste. Tror ikke det blir like hektisk som å ha tette. Likevel kan det bli travelt på en annen måte, da de tre barna er så ulike i alder og dermed også ulike i behov. Det får vi ta som det kommer. Nå håper jeg virkelig kroppen spiller på lag med meg og blir gravid før nyttår...
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Jeg kjenner meg godt igjen:) Vi fikk en jente i 2005 og en gutt i 2006 (tidlig og sent på året, så det er 21 mnd mellom dem), og hadde nok å henge fingrene i... likevel følte vi begge at det var en som manglet. Eller, jeg følte nok mest på det ;-) men mannen min var aldri helt imot, så nå er vi her, 29 uker på vei og alle hjerter gleder seg. Jeg kan naturlig ikke svare deg på spm om det er travelt med tre, og hvor den største overgangen er. Jeg har hørt så forskjellig fra venner vi har som også har tre. Noen mener den aller største overgangen var fra to til tre, mens andre synes det var mest travelt å gå fra null til én (tror jeg henger meg på den;) Aldersforskjellene har sikekrt veldig mye å si, helt sikkert! Våre blir jo ganske tette, men likevel har det føltes veldig riktig for oss, siden jeg nå er 37, og ikke akkurat blir yngre med årene... Så mine barn blir altså 2005-, 2006- og 2010-modeller:) Og vi gleder oss! Alt går! Lykke til, alle samen:)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har 3 barn på 3, 6 & 9 år og synest det er helt supert... Venter nå nr 4.... Dem sier 2 barn er som 10 barn, og 3 barn er som 3 barn.. Ja det kan være til tider hektisk... Men også mye kos... Hu eldste er veldig flink til å leke med småsøskene, og liker å hjelpe til med dem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå