kaia :) Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 I går testet jeg med en g-test på både morgen- og ettermiddagsurin.. Morgen ble negativ, men ettermiddagen fikk jeg etter et par minutter over tidsfristen (som skal være 10 min på disse testene) kom det frem en fin, bred rosa (svak) strek. Tok en til senere på kvelden med samme resultat. Spent sto jeg opp i dag (15 dpo) og testet med morgenurin.. Neslående Negativ! Jeg har testet jevnt og trutt siden 11 dpo. fra 12 dpo hev jeg med en EL-test også.. EL-testen har vært superpostiv siden 12 dpo. Hjelp! Jeg mener jo at jeg nå 15 dpo burde teste positiv dersom jeg er gravid? Jeg har lest at EL-tester kan bli positive rundt IKM pga at noen får en LH topp rundt menstruasjon, men også at de kan indikere graviditet (worst case: ekstremt sen EL!) Noen med erfaring?
kaia :) Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 4. desember 2009 Sorry for manglende korrekturlesning av innlegget! Noen skrivefeil jeg ikke akkurat er stolt over (touch kan være sånn både og) Håper dere klarer å overse dem
Dotten Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 For min del fikk jeg aldri supersterke positive tester, så du kan jo fint være gravid. Ev. litt treg med å produsere hcg Krysser fingre for at du er gravid og sier et forsiktig gratulerer
Lille_bie Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 En positiv graviditetstest er en positiv graviditetstest har nå jeg hørt! Men enig i at det er litt rart med negativ test på morgenen. Det er jo da konsentrasjonen skal være høyest. Selv testet jeg positivt idag:-) Først testet jeg med en Quick Respons som var svakt positiv. 14DPO idag. Tok en ClearBlue Digital etterpå. Der lyste det GRAVID!!! På 3 forsøk klarte vi det (i motsetning til 2 år , hormonkurer for både mannen og meg, operasjon og nesten IVF sist gang)! Har en gutt på 3 år nå. Har du noen symptomer på graviditet da? Selv merket jeg litt ømme pupper igår og mer idag. Ta en CB digital. Da slipper du å "tolke" resultatet. Lykke til!
kaia :) Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2009 Takk for svar:) Dotten: hadde du negative tester og,eller bare svake? Mammaen til lillegutt: har du testet negativt inntil i dag, eller var dette første testen? GRATULERER uansett Av symptomer kunne jeg starte ramse mye;) Men det meste antar jeg bare skyldes alt som skjer inne i hodet mitt nå denne tida. Men jeg HAR ømme pupper - definitivt (mer i dag enn i går, og mer i går enn dagen før ja;). Og så har jeg et evig kribleri nede i livmorområde. Vanskelig å beskrive... Men kan selvsagt være TR som melder sin ankomst? Jeg får teste videre - ettermiddagen i dag, og i morgen og hver dag inntil TR kommer. Jeg har en CB digital liggende... Men tok en vanlig CB og den var negativ så jeg tenkte "spare" den etpar dager.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Er det billigstrimmel du har testa med? Je ghar opplevd å få en supersvak men rosa strek etter tidsfristen rett før tantebesøk og da negativ CB vanlig og var da ikke gravid. Har også opplevd svaaaak strek e. tidsfristen på billigstrimler og deretter ganske klar positiv CB tatt på samme urin og vært gravid. Så jeg mener ikke å være pessimisten her, men hvis det er billigstrimler så kan de altså slå ut svaaaaakt positivt e tidsfristen selv om du ikke er gravid:( Vanlig cb og billigstrimler slår ut så samma mengde hcg (25 ml) så jeg vill valgt å bare bruke cb ob stole på den. Men så lenge tantebesøket ikke er kommet er det jo fortsatt håp. Har du testet emd flere EL-tester da? DU er heeeeeelt sikker på at du ikke har EL nå? Ønsker deg uansett masse lykke til!
kaia :) Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2009 hmmm enda mere å tenke på Grei erfaring fra deg å ta med meg Takk. Vel, jeg er jo aldri sikker på noe med mine sykluser:) Så en teoretisk mulighet for EL ja (så vi har tatt det med i betraktningen på kveldstid;) Har fortsatt å teste med EL tester. Siste i dag morges var kjempepositiv den også - altså noe sånn som 4. dagen med superpositiv EL-test..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå