Gå til innhold

Lurer jeg ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hopper av i svingen kombinert med sikre perioder; han ønsker ikke barn, jeg ønsker meg veldig barn. (dvs at jeg i mitt stille sinn ønsker at det skal skje et "uhell", men jeg spekulerer ikke i dette). Nå hadde det seg sånn at min siste syklus var ganske ujevn, og jeg vet ikke helt hvordan denne perioden er. Burde derfor ta alle forholdregler en god stund. Men forrige helg var vi veldig romantiske her, og jeg ba ham ikke hoppe av (ikke for å bli gravid, men fordi tja jeg mistet litt hodet kanskje..). Han spurte dagen etter om jeg burde ta en angrepille, og jeg sa nei. Han stoler da på at jeg kjenner kroppen min og vet at jeg ikke kan ha blitt gravid. Men det kan jeg jo godt ha blitt. I så fall, kvalifiserer det til å ha "lurt ham"?? Jeg føler at anvaret er delt, slik "prevensjon" er jo ikke sikkert. Eller må jeg bare ta dette tildelte ansvaret og bære en evn graviditet på mine skuldre..? (siden jeg tydeligvis har innbilt ham at jeg har totalt kontroll)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du lurer ham. Han spurte om du ikke burde ta angrepille, og det betyr at han er usikker på om du er beskyttet. Når du da svarer "nei", så kan han jo ikke anta noe annet enn at du har kontrollen og ikke forsøker å lure ham. (så feil kan man ta. At menn aldri lærer!)

Skrevet

Nei, det er ikke du som lurer ham, men jeg håper du har forklart ham at å hoppe av i svingen ikke er en sikker metode.... VIRKELIG forklart ham at sæd lever opp til en uke, egget kan befruktes over så og så mange dager osv osv... og at selv om man hopper av så kommer det ofte sæd i den væsken som kommer ut når mannen er opphisset, så uansett hvor tidlig han hopper av, er det alltid sjanse for å bli gravid...

Så lenge du har forklart alt sammen for ham og han fremdeles dropper prevensjon så synes jeg bare dere skal ta imot babyen når den kommer:)

(PS,- jeg var i et forhold i fem år da jeg var veldig ung, og brukte kune "hoppe av i svingen"-metoden, og ble aldri gravid, så det kan godt fungere en god stund...)

Skrevet

Alt er forklart til punkt og prikke. Jeg sa de kan leve i 5 døgn men han mente 7.. Så det vet han ja. Vi har 2 barn fra før og det er nok ingen krise for ham selvom han ikke ivrer etter å lage barn. Men jeg tror vi snart skal ha en samtale som ender i enten "sikekr prevensjon" eller "bare se hva som skjer", for slik vi holder på nå, gnager det meg litt siden jeg føler at jeg får mer ansvar enn det er mulig å bære.

Skrevet

Hvis han ikke ønsker seg flere barn bør han ta sine forhåndsregler og bruke kondom. Enkelt og greit.

Alle vet at "hoppe av i svingen" ikke er et sikkert prevensjonsmiddel både pga at syklus kan være ustabil og så kan mannen "slippe sperm" før han kommer.

Jeg synes det bare er stress med metoden (om man kan kalle det metode..) og bruker heller annen prevensjon.

Skrevet

Siden han har to barn, vet han hvordan babyer blir til:)

Nei, jeg synes ikke du lurer mannen din. Alle halvveis oppegående voksne personer vet at metoden dere bruker ikke er helt sikker.

Hvorfor SPØR han deg om du "bør ta en angrepille"? Han skjønner vel at du ikke kan forutse akkurat hva som skjer inne i kroppen din til ethvert tidspunkt?

Menn som ikke setter seg nok inn i grunnleggende anatomi, og ikke bruker sikker prevensjon, kan heller ikke spille offer dersom "uhellet" skjer.

Tror neppe han er 100% imot et barn til, da hadde han vel sørget for sikker prevensjon! Men for din egen samvittighets skyld, kan du jo si at du ikke ønsker å bære ansvaret alene hvis noe skulle skje, så lenge dere bruker prevensjonsmetoder som ikke er sikre.

Skrevet

Hmm... Svaret mitt vil vel være delt, litt ja og litt nei...

Altså du ønsker deg barn og "spekulerer" på en måte litt og håper på en forstyrrelse i syklusen osv slik at du kanskje alikevel skal bli gravid...

Samtidig som han er "uansvarlig" nok til å kjøre "bart", noe som i seg gir mulighet for befruktelse... Dette burde han vite og så lenge han da ikke velger å beskytte seg mener jeg han velger å ta risken på at du blir gravid.

Egentlig er det ikke snakk om lureri her, for begge kjører jo "bart" og åpner derfor for at det kan bli barn ut av det.. Da er vel dere begge like skyldige vil jeg mene, om det nå skulle bli en graviditet.

Jeg har skiftet mening, nei du lurer ham ikke... Men å be han komme inni deg i håp om... var kanskje litt på kanten. Men samtidig burde han vist bedre.

Skrevet

Det har jeg sagt, at jeg ikke vil bære ansvaret alene og at jeg IKKE vil ta abort. Han er enig i begge deler. Følte bare litt ekstra på denne gangen siden jeg faktisk svarte et nei på noe jeg ikke helt vet (angrepille). Burde vel sagt ja og tygget den i meg, men det fristet så utrolig lite, både pga bivirkningene det gir OG fordi jeg egentlig vil ha barn (og det er vel her samvittigheten sliter; det er ikke gyldig grunn for å svare nei..). Huff vi får ta en prat hjemme tror jeg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...