frøkenfrekk Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har ikke prøvd det på dattern min, men kan tenke meg at hun blir kjempesvett. Hadde en sånn frotte-pysj, men den kunne hun ikke bruke. Hun ble gjennomvåt av svette, stakkar! Bruker alle ullpysj eller?
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Har aldri brukt ullpysj på datteren min. Vi har hatt et par, og de har vi brukt på hytta og som lekedress:) De tynne bomullspysjene fra HM er akkurat passe å sove i for jenta mi iallefall;)
Kjærlighet <3 Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Vi har heller aldri brukt ull-pysj. Ikke til noen av ungene faktisk.,...
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Nei, bare bomull til vesla på 3,5 mnd. Vil ikke bruke ull på små babyer da jeg selv klør veldig av ull (en baby kan jo ikke gi beskjed?) og har 2 (av 3) barn fra før som ikke tåler ull mot huden sin, de får eksem av det. Bomullspysj funker fin-fin det også :-)
Mamma´n til lillemor Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Har en ullpyj/kosedrakt. Har brukt den noen ganger på natt da lillemor har nekta å ha på seg noe særlig med dyne. Men stort sett er det bomull her.
Trollemor75 Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Vi bruker av og til ulldrak på dagtid, men ikke så ofte fordi han blir tørr i huden av det. Bruker ikke ullpysj om natten, vi foretrekker sovepose fra Gro-bag og følger anvisningene til påkledning som følger med posen. For tiden har han på seg langermet body og pyjamatopp, alt i bomull.
Mnn82 Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Vi har hele tiden brukt ullpysj, men da enten merinoull som ikke klør, eller disse med bomull inni og ull utenpå...veldig greie. Men vi har det og veldig kaldt på soverommet og foretrekker derfor å ta på ull om natten for nå sparkes det en god del i dynen og forsvinner den av så blir han veldig kald i bare bomull...liker ullpysj veldig godt jeg!
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Heisann. Min sønn har fra den dagen han kom ut av magen vært en veldig varm og svett gutt. De sier babyer ikke kan svette, men det kan de. Om eg tar på gutten min noe i frotte eller velour blir han kjempe varm og svett og ekkel. Men ull er helt supert. Når det var som varmest i sommer og bare var svett uansett ka eg gjorde tok eg på han ull, det hjalp. En kan aldri bli skikkelig svett i ull, fordi ullen transporterer vekk det av fuktighet som måtte komme, og en føler seg alltid tørr i ull. Eg bruker mye ull på gutten min, selv om han er en varmeovn uten sidestykke. Og vi har ullpysjamas som vi bruker også. Eg ville prøvd ull hvis eg var deg, for du vil nok få en positiv opplevelse. Eg har også alltid tenkt at ull er noe man tar på seg fordi man ikke skal fryse, men den har faktisk motsatt effekt også. Den regulerer temperaturen veldig bra. Men vi bruker ikke ullpysjamas hver natt altså, det går litt i hips og haps med bommul og ull. Men eg merker fort hva som er det beste temperaturmessig. Eg har aldri kjent at han er svett i ull, men med bommull er han det støtt og stadig.
Romeren Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 skriver under på dette. Tror lillemann er en skikkelig liten nattsvetter. Allerede på en av de første nettene på barselavdelingen var han gjennomsvett. Da lå han bare i bomullsklær/tøy fra sykehuset. Saken er at i bomull blir svettebarn våte og derfor også kalde. Ull har jo den egenskapen at den trasnporterer bort fuktigheten, så han slipper å ligge badet i sin egen svette. Så her går det bare i ull, dag som natt.
snøffel82 Skrevet 4. desember 2009 #10 Skrevet 4. desember 2009 Me bruker KUN ullpysj. Men så har me ei jente som gulper HEILE tida og då er det kun ull som gjelder.. (blir ikkje kald om ho gulper litt på pysjen!) Bruker ullpysj frå nøstebarn som er dyre men så trenger ein kun 1 stk! - blir den skitten så varsker eg og tørker eg den i løpet av ein dag...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 4. desember 2009 #11 Skrevet 4. desember 2009 Gutten vår har også vært veldig klam og varm siden fødselen. Brukte bomull da han var bitteliten men nå bruker vi nesten bare ull. Eneste som funker for å holde han varm uten at han blir klam og svett. Vi bruker bare ullpysj og han sover også med ull under seg (før lammeskinn, nå rørospledd). Hvis han ligger i bomullsklær blir han klam med en gang.
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #12 Skrevet 4. desember 2009 Aldri brukt ullpysj på mi som er 10mnd.. Kun velour og bomull som gjelder her. Bruker ullundertøy som nattøy når vi er på hytta om høsten/vinteren, der er det kaldere enn her vi bor..
kirsty*2barnsmamma Skrevet 4. desember 2009 #13 Skrevet 4. desember 2009 Nei. Vi har et kaldt soverom, gammel leilighet og ingen varme på rommet. Må ha døren igjen pga katt. Var lenge bekymret for om det ble for kaldt, men det holder med en vanlig bomullspysj, et helseteppe og en dyne. Og om det er litt mildt ute dropper vi teppet. Det har vært et par netter hvor det var kjempekaldt, og da tok vi på henne en merinoullbody, og det tror jeg hjalp henne de to nettene. Men trenger den ikke til vanlig.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. desember 2009 #14 Skrevet 4. desember 2009 Her er det bomullspysj og sovepose som gjelder=) Aldri brukt ullpysj, men bruker mye ull ellers.
pauline og knerten Skrevet 5. desember 2009 #15 Skrevet 5. desember 2009 Vi bruker ullpysj hver natt! Har en god en fra Nøstebarn. Vi har 14-15 grader på soverommet om natta, og med ullpysj og lammeskinn og en lett dyne oppå har knerten på 3,5 mnd alltid fin temperatur. I begynnelsen brukte vi bomull, og da var gjerne regelen at vi måtte bytte pysj 2-3 ganger hver natt, på grunn av svette, sikling, melkesøl osv. Det ble det gjerne en kald liten krabat av. Signerer det flere andre sier her om varmblodige, svette babyer og ull: god ull regulerer varmen!
Overraskelsen Skrevet 5. desember 2009 #16 Skrevet 5. desember 2009 Gutten vår er litt kald av seg (han har nesten alltid kalde hender og "kjølige" føtter) så vi bruker ullpysj når det kryper mot minus ute. Han har en korterma bomullsbody inni for å hindre kløe på ryggen og for å holde på bleia - Janus-pysjen er litt vid til en slank fyr som han. Når han ikke har ull på, har han to lag bomull, dvs body inni eller genser utenpå pysjen.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 5. desember 2009 #17 Skrevet 5. desember 2009 nei det syntes jeg det er alt for varmt til å gjøre. vanlig pysj i bomull og dyne er mer enn nok her(oslo hvertfall er jo ikke kald her ennå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå