Bonusmamma13 Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har klart å pådra meg en bihulebetennelse et par dager før jeg reiser på ferie:/ Er det noen som har noen gode kjerringråd som kan lindre plagene litt? Veldig takknemlig for svar...
Espoir Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 KJøp nesehorn og skyll med saltvann. Hust å ta med nesedråper og smertestillende på flyet så du ikke får smerter når dere skal lande, det er helt grusomt vondt. HVis du får feber bør du sikkert få antibiotika, så det kan vel være lurt å ringe legen.
Bonusmamma13 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2009 Skal til legen nå snart. Har hatt det en del ganger og bruker bare få noen piller i en grønn og hvit eske som jeg skal ta i et par uker som ikke har så veldig merkbar effekt, annet enn at jeg blir veldig trøtt.. Nesehorn skal jeg kjøpe og forsøke, takk for tipset
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Har ett råd til deg som er ganske drastisk, men som skremte bihulene mine såpass at jeg ikke har hatt bihulebetennelse på 15 år... En dråpe peppermynteolje i hvert nesebor, det løsner alt og sørger for å åpne der du ikke viste du hadde åpninger engang, hehe. Jeg var tidligere veldig plaget med bihulebetennelser, så kom min eks-svigermor med peppermynteolje og tok en dråpe i hvert nesebor på meg... Det gjorde noe så inn i granskauen vondt, svidde som pokker...(sterke saker) Men det løste opp alt i hele trynet føltes det som. Tror jeg snøt opp en hel kjøkkenrull med guffe, men det løsnet alt og siden har jeg ikke hatt bihulebetennelse. Tror ikke dette er ett veldig godt råd, men siden du skal ut å reise tenkte jeg drastiske tiltak :-) Ett snillere alternativ kan være å koke opp vann, tilsette rikt med peppermynteolje i vannet, bøye hodet over bollen og ett håndkle på toppen for så å puste inn dampen. Dette burde også løsne og lindre.
Bonusmamma13 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2009 Aiai, bare lukten av den oljen river godt i nesen.. Men tror jeg vil forsøke med å ha oppi dampbad. Så får jeg spare det drastiske rådet til kvelden før avreise om jeg ikke er merkbart bedre..
Espoir Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Hvor får man tak i peppermynteolje? Er det farlig?
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Peppermynteolje får man vel på apotek og i slike butikker hvor det selges alternative helseprodukter (Life?)--- Det er nok ikke farlig å putte det i nesa sånn det ble gjort på meg, er sikkert ikke det smarteste heller, peppermynteolje er sterkt! Og det gjorde "noe så inn i ****** vondt" der og da. Jeg råder ingen til å gjøre det som alternativ 1, men varianten med damp vil nok hjelpe det og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå