Gå til innhold

Søskenvogn.Hvilken skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en liten i april og har ei lita jente som da er 17 mnd og skal gå i bhg. Tenkte å kjøpe søskenvogn,men hvilken vil dere anbefalte.?

Leser om de ulike og er like klok/ukok..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har TFK søskenvogn og er kjempefornøyd med den. Storebror var 20 mnd da minsten kom og vi har brukt vognen mye. Veldig god å kjøre.

Skrevet

Vi har denne og er veldig fornøyd. Deilig å kunne ha nybabyen i hardbag mot deg med egen kalesje og storesøster/bror i sportsvogn andre veien. Den er veldig god å trille og lett å manuvrere rundt.Har lufthjul og du kan velge om du skal ha forhjulene løse eller låste. Går inn alle vanlige dører. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er at kurven under er i minste laget. Mellomste her var 26 mnd når babyen kom og vi har brukt vognen masse. Nå er de 14 mnd og 3,5 år og vognen er uunværlig ved byturer for oss. Ikke er den dyr heller :-))

Skrevet

Tusen takk for innspill. Syns TFK er veldig fin,men ikke i min prisklasse..

Skrevet

Jeg har Phil and Teds Dash vogna. Kjempefornøyd :-) Kjøpt på Kidsandcare.no Vi har 16 mnd mellom våre to, og eldste går i bhg. Det er en singel vogn, så klikker jeg på setet viss jeg har med begge ungene. Viss jeg triller for å hente/levere i bhg. Til vårt bruk er denne perfekt, er egentlig ikke ofte jeg har begge ungene i vogna, men det er flott å ha muligheten! Greit å slippe dyr og brei tvillingvogn... Dessuten tror jeg ikke eldste vil sitte så mye i vogn framover?

Skrevet

Jeg har easywalker, mine er det 13,5 mnd mellom. Er veldig fornøyd med den, har tfk singelvogn, og syntes easywalkeren er bedre. Men du må ha 09 modellen, endel småpell som man fort irriterer seg over som er forbedret. Den er noe billigere enn tfk og oth, men koster jo litt. Men ta en titt på finn, har sett det dukker opp sånne vogner i ny og ne. Dessuten er mange tvillingvogner lite brukt i forhold til singelvogner så ingen problem å kjøpe brukt.

Fordelene med easywalker:

Lettest av alle dobbeltvogner

Enkel å legge sammen

Tar liten plass

Vanvittig god å trille

lang rygg på sportsdelen i forhold til endel tilsvarende vogner

lang bag

Smalest av alle vognene

Har uv nett i kalesjen

Jeg er iallefall superfornøyd. Min eldste går også i bhg, men vognen blir brukt mye fordet:-)

Eneste jeg syntes er negativt er at den ikke har regulerbert forbrett og håndbrems.

Skrevet

Jeg skal kjøpe Carena double swing, den nye som kommer i disse dager. Den har samme prinsipp som easy walker, halve prisen, men blir ikke så liten som easywalker sammenlagt hvis det er et must. De selger den bl.a. hos babyshop, var der i går for å se på den, men de sa den kommer inn i januar ca. Kan kjøpe den i sverige nå, tror den koster ca. 3500,- NOK ink. 1 hardbag til baby. Prisen i Norge er 3999,- + hardbag.

Det eneste jeg vet om til nå som er dumt er at du ikke kan tilpasse håndtaket / regulere høyden, men du får jo hva du betaler for. For min del så blir det 2 år imellom og da blir vognen brukt i 1-1,5 år + at jeg har vanlig vogn med søskenbrett så det er uaktuelt å gå opp i prisene til tfk, oth eller easywalker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...