Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid gikk det før alle smertene i såret var helt borte??

Jeg hadde keisersnitt den 16 november,det er altså 11 uker siden og det gjør litt vondt i såret enda! Husker ikke hvor lang tid det har gått før jeg altså...

Jeg trenger ikke smertestillende.Men det gjør litt vondt når jeg tar på og rundt såret..og når jeg dusjer er det litt vondt (ja ja ja,det gjør litt mer enn litt vondt da..Men ikke store smerter! ) når jeg bruker dusjen og skyller på såret når jeg har vasket det.

Det er helt grodd altså,det er det lenge siden! Det føles ut som jeg er full av store blåmerker!

Hvor lang tid gikk det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist gang jeg tok ks, gikk det ca 6 uker før alt var oppe å gikk på normalen igjen, Når jeg tar der nå så er det litt hardt, men ikke vondt. Men er usikker på neste ks som jeg skal ta 20 jan, da. Er godt mulig dette gjør vondere nå i etterkant når det skal gro.

Skrevet

Jeg hadde vondt temmelig lenge, akkurat som du beskriver:)

Skrevet

Håper det blir bra om ikke så lenge altså,er lei nå kan man si..!

Skrevet

Hadde vont leng.....ikke noe godt. Håper du snart blir bedre

Skrevet

Husker ikke hvor lenge med det var ganske lenge. Så lenge at jeg ble litt bekymret og spurte her inne :)

MMen så lenge det ser normalt ut så er vel alt bra :)

Det er ganske mange lag de har sydd sammen så det er ikke så rart du føler deg mørbanket.

Håper du snart føler deg bedre! :)

Skrevet

jeg hadde "keisersnitt" to ganger på tre dager(reoperert). Merket lite til det egentlig, men så hadde jeg noe så inni h.... mye andre ting som var galt da, så det var nok mindre vondt enn det ihvertfall!

Skrevet

Er så rart at vondtene er helt opp til navlen nesten..Var vel ikke såå høyt oppe operasjonen var da!

Skrevet

Jeg hadde ks i begynnelsen av juli, og jeg kjenner det enda. Det er ikke vondt sånn at jeg må ta noe for det, men klarer blant annet ikke å ha bukser som strammer noe. Ømt til navlen. Jeg vil helst ikke at noe skal komme borti et par cm over arret, pga ømheten... Normalt er det nok ikke, men får ikke gjort noe med det....

Skrevet

Tenkte å spør om det samme, tok KS for 5 dager siden...

Selvfølgelig kan jeg ikke forvente at det skal bli godt etter så mange dager, men litt greit å se hvor lenge man evt kan belage seg på smerter...

Går helt fint når jeg går ++ men har fremdeles problemer å komme meg opp av senga, men går vel seg til...

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt for nøyaktig 1år siden, og jeg kjenner iblant enda at det stikker til!! I følge legen min kan jeg komme til å kjenne det resten av livet...

Men, ellers gikk egentlig de verste smertene over ganske kjapt. Kjørte på med så mye smertestillende jeg fikk på sykehuset, var livredd for å kjenne hvor vondt det var;) Var på sykehuset i 5 dager, og etter det tok jeg ikke smertestillende. Det var vondt i hvertfall 6-8 uker når jeg snudde meg i sengen, la meg ned, reiste meg opp, reiste meg opp fra sofaen osv... ikke så kjempevondt, men slik at jeg kjente det godt.

Tror det er veldig individuelt!

Skrevet

Jeg greier godt å reise meg opp og snu meg i senga og slikt,Men det gjør vondt (altså ikke smertefullt! Trenger ikke ta paracett e.l.) når jeg tar på og ovenfor såret,eller når jeg kommer borti.Vondt når dusjstrålen kommer borti også,må jo vaske såret også,selv om det er helt grodd for lenge siden..Har litt mage enda,+ at såret har grodd så stygt (syns jeg ihvertfall..) og da blir såret så svett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...