Gå til innhold

Noen som har valgt en utradisjonell innmarsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sang som jeg egentlig har litt lyst til å ha som innmarsj i kirken... Det er ikke en sang som kan spilles på orgel eller piano, må ha cd-spiller. Er det "lov" å velge en annen type innmarsj, eller her det helt opp til presten som skal vie oss? Dette skal da også være en overraskelse for min kommende mann, jeg vet han vil digge det :o)

(må være anonym pga samboer som sniker her inne)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok helt an på presten som skal vie dere... Vi hadde inn- og utmarsj med fele, og gikk inn i prosesjon med forlovere og barn (og min far). Jeg hater å være i sentrum, så det var en finfin løsning for oss, og heldigvis har vi en prest som liker sånn som er litt utenom det vanlige, og som elsker prosesjoner!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg jobber som organist og har en god del erfaring fra brylluper (blir noen i løpet av 10 år..)

I kirken finnes det noen retningslinjer man må følge, bl a det med inn- og utmarsj. Og cd-spiller er dessverre ikke et av alternativene. Det du kan gjøre hvis du absolutt vil ha med den sangen er å legge den til midten av seremonien. Der er det gitt rom for soloinnslag og det er rett før prestens tale. Vil jo tro at det kommer som en overraskelse på mannen din uansett, særlig da hvis han ikke vet noe på forhånd. Det du også må tenke på er tekstinnholdet i sangen. Det kan ikke være noe som motsier kirkens budskap og tekster som handler om vold, sex m m kan ikke framføres.

Det lureste er å ringe både prest og organist på forhånd og snakke med de for å kunne lage avtaler på hva som kan være med i vielsen. Planlegger selv mitt bryllup og skal også overraska mannen min med en sang i kirken, men jeg har lagt den i midten...

Masse lykke til!

Skrevet

er fint mulig å ha fele spilling, eller gitar spilling på innmarsjen i steden for orgel. vi hadde både gitar og fele:) var utrolig fint, og spesielt.