Gå til innhold

Sliten og lettere deprimert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i dag og han kommenterte at jeg så sliten ut og jeg fikk "diagnosen" lettere deprimert.

Er det noe mulighet for at fødselen kan bli satt i gang før termin om man er veldig sliten og deprimert?

Ikke at jeg ønsker det sånn sett men jeg vil veldig lite ha fødselsdeprisjon når jeg har fått lille baby og dette har vært alt annet enn ett enkelt svangerskap!! Tenker også på at om man er veldig sliten og det blir med overtid og hele den pakken så er det jo ikke så enkelt heller mht fødsel og det man da skal gjennom!!!

Er det noen som vet noe om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet bare at terskelen for å sette i gang fødsel er veldig høy - de tenker på babyens ve og vel og ikke morens dessverre... Men jeg ville spurt legen/jordmor... Jeg håper at du ikke bli verre - det er jo slitsomt med alle hormoner som herjer og evt plager osv, men veldig veldig dumt når der blir så gale at det overskygger den lykken man ønsker å føle.. Og man vil jo gjerne ha litt energi igjen når babyen er født! Jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til videre - og ikke vær redd for å spørre fagfolk og evt få hjelp mot depresjonen uansett om du må fortsette å være gravid tiden ut eller ikke. masse klemmer til deg. :-)

Skrevet

Kjenner meg igjen i hva du skriver - det som er positivt er at legen har "diagnosert" deg. Da er der lettere å få hjelp etterpå, om du skulle få fødseldepersjon. Aner desverre ikke om de setter igang tidligere...

masse lykkeønsker og klemmer til deg.

Skrevet

Hei! Jeg kjenner meg veldig igjen i din historie..jeg har også hatt et tøfft svangerskap, har ligget nesten hele tiden og har måttet være inneei huset så og si hele tiden..og nå som jeg endelig kunne begynne å bevege meg litt,siden jeg har kort tid igjen da ble jeg full av vann,klarer ikke bevege meg, fingrene og benaer helt fulle, og stive,kanikke holde en kni v engang! Jeghar begynnt å miste den glade følelsen nå, og gleder meg ikke noe lenger. Jeg gråtet flere gangerhver dag nå, og klarer ikke glede meg.Jeger så sliten har ingen krefter igjen nå, er kjempetungtbare reise seg fra sengen el sofan,vondt er det.

Legen min sendte henvisning om igangsettelse avv fødsel på fredag, såventer på det,men nå er jeg så lite engasjert at jeg bareligger her... er så reddfor å få fødselsdeprisjon, har ei datter fra før og det svangerskwapet gitt kjmefint:) håper jeg blir glad igjen? er så redd....

Skrevet

Huff...Blir trist av å lese hvordan dere har det :-( Jeg tror dere helt sikkert vil komme dere etter fødselen...Da er de verste plagene over og livet begynner etterhvert å normalisere seg. Under mitt første svangerskap gikk jeg opp nesten 30 (!!!) kilo....Under svangerskapet var jeg glad og lykkelig, men etter fødsel ble jeg lettere deprimert fordi alt var nytt / skummelt og kroppen var ikke slik den en gang var...Kanksje litt "egoistisk", men slik var det nå i allefall. Noen måneder etter fødsel var jeg nede på normal vekt og jeg ble trygg i mammarollen...Alt var bare fantastisk etter det :D

Håper dere berger unna fødseldeperasjon og at alt går bra med dere etterhvert...Det er en merkelig følelse å slite psykisk når alt egentlig er perfekt!!

Mange klemmer til dere <3

Skrevet

Takk for det:) Håper alt ordner seg, det gjør josom regel det:) Godt å høreat det ordnet seg for deg etterhvert. Får jo dårlig samvittighet for å bare tenke på meg selvog,når alt er perfekt,ungen er frisk og eneste jeg gjør er å deppe,og synes synd på meg selv. Tusen takk for svar:)

Klemmer tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...