Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Heisann Er da førstegangs fødende ,og har ett ganske enkelt spørsmål:) slimproppen, er den ALLTID blodig? Er 35uker på vei, og har liten livmor hals .. Så har fått beskjed om å komme på Føden om slimproppen går.. Har man alltid rier etter den er gått? Takk for svar ,til dere som svarer meg på dette Ha en fin kveld folkens..
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Jeg har ikke sett noe til noen slimpropp før noen av mine to fødsler. men hadde endel utflod på slutten med begge (ikke blodig)
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Vanskelig å få gjennomført akkurat det, for det er MANGE som aldri merker noe til når slimproppen går. De som merker den beskriver den forskjellig, den er ikke alltid blodig. Det kan gå lang tid fra proppen går til man får rier, opp til 2-3 uker såvidt jeg har skjønt. Men i de fleste tilfellene er det snakk om noen dager.
It's all about me Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Nei slimproppen trenger ikke være blodig, den kan fint se ut som en skikkelig snørrklyse. Selv om slimproppen går kan det ta mange uker før riene starter, det er ikke et vanlig tegn på nærstående fødsel. Slimproppen kan til og med gå tidlig i svangerskapet og gro ny etterpå.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Er det da kanskje mulig at min lille jente kommer snart ? Med tanke på at eg har sinnsykt mye slim no? De sier jo det at slimproppen er ca 4-5cm med bare slim .. Har også opplevd det ( i dag) .. Er det da en mulighet for at de to tingene henger sammen? Først mye slim , så fødsel på gang ? Har hatt en del menssmerter den siste uken, der man kjenner det godt i ryggen, og helt nede i magen, og faktisk litt i beina ... Tusen takk for svar forresten
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Min slimpropp gikk 2 dager før fødselen begynnte. Den så ut som en skikkelig snørr klatt og var noe lyse rød. Så fik ikke rier før vannet gikk 2 dager senere;)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 Høres bra ut Håper lille jenten holder seg inne til hun er skikkelig klar for å komme ut å møte verden Men takk for svar folkens
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #8 Skrevet 3. desember 2009 Men slimproppen ,og det at eg har liten livmor hals (15) mm, er ikke noe krise sant ? Spør om det meste eg har tenkt litt på eg no, siden dere svarte meg så fort
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #10 Skrevet 3. desember 2009 Helt sikkert ikke farlig, da hadde jordmor sagt noe om det på kontroll. Slimproppen din har sikkert gått, - så spennende!! Hos meg tok det noen dager fra slimproppen gikk til jeg fikk skikkelige rier, men det er jo et tegn på at det nærmer seg Gled deg over alt som skjer i denne siste tida som gravid, jeg savner den tida jeg! Lykke til med fødsel
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 Mener å ha hørt at slimproppen kan dannes på nytt å gå flere ganger.. men dette er ikke noe jeg vet for sikkert... Når slimproppen min gikk gikk det en uke før vannet gikk og fødselen startet =)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #12 Skrevet 3. desember 2009 Tusen takk for svar Nyter siste tiden som gravid eg ... Men når din slimpropp gikk, hvordan såg den ut då? Eller er det nasty å spør om ? :S Ha en fin kveld videre ...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #13 Skrevet 3. desember 2009 Tusen takk for svar Då har eg ca alt fra ett par dager til ett par uker då kan det virke som Hvordan såg din slimpropp ut? Ha en fin fin kveld videre
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #14 Skrevet 4. desember 2009 Med første merket jeg aldri noen slimpropp som gikk. Da fikk jeg bare sinnsykt med kynnere som gikk over i rier. Med nr 2 gikk (deler av?) slimproppen en søndag. Jeg var på do og da jeg tisset kjente jeg at det kom masse gørr. Da jeg tørket meg var det en skikkelig smørje av seigt slim.. Ikke noe blod. Så skjedde det ikke noe mer.. På fredag fikk jeg vondt i magen(omtrent som skikkelig mensen vondt i magen), gikk på do og tisset og da kom det en klump med blod og slim. Mye mer enn på søndagen. Så tok det 5min og jeg hadde regelmessige rier.. Når det slimet kom hos meg var det såpass mye at jeg tørket og tørket før det ble tørt.. Unnskyld detaljer.. Men du, går du på hyppige kontroller siden du har kort livmorhals?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #15 Skrevet 4. desember 2009 Eg skal på kontroll den 10 des... Men om eg merket noe i mellomtiden ,eller eg fikk vondt,måtte eg bare ta kontakt med JM eller Føden Så eg får bra oppfølling I dag har eg gått rundt med "mensmurringer" i hele dag, lurer litt på om det ikke er så lenge til lille jenten kanskje kommer då? Noen som har hatt en del mens murringer ,og så etter noen dager gått over til rier? Vil jo helst ha hun inni magen til svangerskapet er fullgått, men er hun klar er det ikke så mye å gjøre med det ,enn å ta hun godt i mot
AussieAnette Skrevet 4. desember 2009 #16 Skrevet 4. desember 2009 Min slimpropp gikk i uke 32, og gutten kom i uke 40
_Løvemamma_ Skrevet 4. desember 2009 #17 Skrevet 4. desember 2009 Jeg fkk høre av jm at dersom slimproppen går og det er spor av blod i den så kan det være naturlig å anta at det vil bli en fødsel iløpet av de neste 2-3 dagene, men om det ikke er spor av blod i den så trenger det ikke ha noe å si i forhold til hvor lenge det er igjen til fødsel.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #18 Skrevet 4. desember 2009 okay Godt å vite . Trodde kansje at det hadde noe sammenheng med en god del mens murringer , men då kan eg jo bare slappe av:) Ha en fin kveld vider , så får eg gå å bake noe boller
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #19 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har 2 barn, og har aldri sett noen slimpropp.....
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #20 Skrevet 4. desember 2009 Er visst noen som slipper unna dette her Heldig du då som ikke hadde den :) Nr 3 på vei ? Eller nett fått ? :) Ha en fin fin desember folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå