Gå til innhold

Reaksjoner på navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye snakk om reaksjoner på navn her, men får dere noen reaksjoner på deres eget navn? I tilfelle hva slags reaksjoner er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri åpenlyst fått reaksjoner på navnet mitt,men her inne er det mange som synes det er harry og grusomt..Ihvertfall i følge navnesiden osv:)

Skrevet

Har et ganske vanlig navn og har aldri fått noen reaksjoner på det. Heldigvis, må jeg si:) Det hadde vælt lite moro å vite at noen fniste av navnet mitt på div nettforum;P

Skrevet

Jeg er blitt kalt siljevanilje og sild-olje. Tok det ikke tungt. Broren min ble kalt Frode kommode gulrot i hode...Fettern min ble kalt Jens-mensen... Ingen av oss følte vi ble mobbet.

Skrevet

Her inne har jeg ett belastet navn:) Linda.

Skrevet

Jeg heter XXXX Anniken (bruker bare Anniken), er nærmere 40 enn 30 og jeg har bare fått gode reaksjoner på mitt navn :-) Virker som de fleste synes navnet Anniken er ganske fint, har fått mye skryt av det i allefall. Husker jeg synes navnet var alt for spesielt når jeg var lita (barneskolen), synes jeg hadde ett rart navn siden jeg måtte gjenta navnet mitt til stadighet, og stave det... Men når jeg kom opp i tenårene fant jeg ut at det egentlig ikke var så ille alikevel.

Ble som barn kalt Nikk,Nikken og det mindre flatterende Nikken-Pikken... Men det tok jeg ikke så veldig ille opp. Er ingen som har kalt meg Nikken-Pikken på over 20 år, men Nikken blir jeg stadig kalt av barndomsvenner.

Skrevet

Det er er et par faste rimord til navnet mitt som jeg hørte på spøk noen ganger i barndommen, men dette ble aldri brukt i mobbesammenheng selv om jeg ble mobbet fordi jeg var skoleflink.

Ellers har jeg veldig mange ganger fått spontane "åhh et så nydelig navn" når jeg har presentert meg.

Jeg har et enkelt gammelt norsk/norrønt navn som er blitt veldig lite brukt de siste 70-80 årene

Skrevet

Jeg heter også annikken. Jeg er blitt kalt unnikken... Ble ikke så veldig såret, for alle ble kalt slike ting.

Skrevet

Jeg heter Sonja, og de eneste gangene jeg får reaksjoner på navnet mitt er når jeg hilser på menn som heter Harald! (når jeg håndhilser første gang. Da flirer folk godt)

Skrevet

Ja, det har jeg alltid gjort. Har ett ganske sjeldent navn og de fleste pleier å si at det har de ikke hørt før. Mange har problemer med å uttale det, når de leser det og de fleste sliter med å skrive det, når de hører det. Da jeg gikk på barneskolen var jeg bare du de første mnd, frem til læreren kunne navnet mitt.

Nå som jeg har vokst fra det å være sjenert, så er det helt greit med ett spesielt navn, Har også hørt at flere syntes jeg har så fint navn.

Skrevet

Nei, jeg har fått veldig lite reaksjoner på navnet mitt, jeg heter Hege og er født tidlig på 80-tallet, vi har vært opp til tre Hege i samme klasse, så det tilsvarer vel Lukas og Emma på barneskolene i dag...

Husker jeg ofte ønsket meg et helt eget navn, sånn som søsknene mine hadde:)

Skrevet

Fikk aldri reaksjoner på navnet mitt som barn, selv om jeg i en periode HATET navnet, og skulle ønske jeg het noe helt fullstendig vanlig, slik som "alle andre" gjorde. Ble aldri plaget eller mobbet.

Jeg har et sjeldent, norrønt navn som har fått utelukkende positive kommentarer når jeg en sjelden gang har sett det nevnt i navndebatter her inne. Som voksen er jeg godt fornøyd med navnet mitt, og syns det er fint å ha et navn som så få andre har!

Eneste direkte reaksjonen jeg har fått på navnet mitt er ved et par anledninger i offisielle/formelle sammenehenger der jeg treffer nye mennesker, som bare har hørt navnet mitt i forkant. De blir stort sett veldig overrasket over at jeg er 50-60 år yngre enn de trodde da de så/hørte navnet mitt!! Hehehe.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...