Miss Dynamite Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 når hu var 5 mnd, fikk hu skikkelig diare,men jeg ble ikke hørt. dagen etter legetur, ble vi lagt inn. colio virus. isolat en uke... fikk beskjed om at hvis noe lignende skjedde igjen,skulle jeg ta kontakt fort,fordi hun fikk ting fort. vel, 13 mnd idag, og fikk ekstrem diare IGJEN. samme lukt og lyse farge..... jeg fikk panikk,for sist holdt hun på å dø.... allmenntilstand fin. men underlivet hennes har hovnet opp så ekstremt. det er sååå rødt, og rett og slett hardt(!!) pga sårhet.. dette kom umiddelbart! bankende og hovent.. hun orker ikke sitte på rumpa si.. føler ikke at zink salve hjelper. jeg får jo såvidt lov til å smøre.da spenner hu seg og hylskriker.. håper virkelig diaren slutter ikveld.... Var på legevakta istad, siden de ba meg om det sist gang. fikk ikke så veldig mye ut av dette... Men jammen, er det smittende,eller har vi spist noe rart, nå ikveld har jeg skikkelig magesmerter og diare.. Åh for en fantastisk jul.. Heh.. Håper bare det går bra med Nima... noe ide til sårheten hennes??? Fikk beskjed om å kjøpe noe som het GEB et eller annet ( men det var til stabilisering av magen....)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Inotyol er super mot sår hud!! God bedring til jenta di, ikke noe moro når de er syke=)
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Off det hørtes vondt ut:( Ikke noe gøy når de små er syke. Har ikke så mange gode råd dessverre, men har du prøvd Inotyl? Litt brun salve fra Apoteket. Du fikk ikke noe som kan binde magen, da? Bare pass på å gi henne drikke blåbærsaft f.eks sllik at hun ikke blir uttørket. Masse lykke til!
ApriIbaby Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Rennende lunket vann, tørk men føner (viktig!!) og smør med Inotyol. IKKE bruk dopapir, klut eller hjåndkle
Miss Dynamite Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2009 takker! da skal jeg prøve det! så får jeg virkelig håpe den diaren gir seg, for orker ikke samma driten som sist.bokstavelig talt... og ikke pokker om jeg skal ha det heller!! hehe...
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Smør med noe fuktighetsgivende innerst (selv om det virker merkelig), og legg et tjukt lag med feit salve ytterst (inotyol er genial til det bruket. Vi bruker orange vitapan innerst, men alt som gir fuktighet og er mildt og snilt mot huden funker). Ikke tørk ut huden selv om mange sverger til potetmel osv, da vil den bare sprekke og bli enda vondere... Trikset er å legge et sperrelag mellom hud og bleie sånn at huden under får ro til å hele seg selv Lillemor her har gått fra blødende sår og blemmer i rompa til nesten helt friskmeldt over natta med den behandlinga
Miss Dynamite Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2009 ok skal jeg føne....? hmmm... pokker, føneren gikk til H***** forrige uke.Heh.. jaja, et godt innkjøp for mange gode grunner... jeg fikk ikke noe itl å binde magen, annet enn et tips, til en flytende væske som jeg skal kjøpe imorgen..GEM eller noe.. var noe lignende hun fikk på sykehuset.. smaker DRITT og hun hatet det..flott! hmm.. blåbærsaft? takk, da skal jeg kjøpe det. aldri hatt slikt i hus.hehe.. Hun var heldigvis fuktig og fin i hals, så ikke blitt uttørket enda.Det ble hun sist.bæsjet hvert 5 min... og det var bare vann...som kom ut. ikke gøy å være innestengt en uke på isolat, og måtte veie hver eneste bleie og skrive det ned.. hver gang...heh.. drittjobb... skal kjøpe inotyl imorgen :D takker!
Miss Dynamite Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2009 ok, så jeg burde prøve en fuktighetskrem? hmm har en ganske god en her som jeg kan prøve. håper det funker her i heimen også! stakkar hu orker ikke sitte på fanget... bleieskift har blitt terror nå... heldigvis har hu ikke noe feber !!
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #9 Skrevet 3. desember 2009 Uff, kjenner til det der ja. Når hun her var på sitt aller verste, hylte hun som om jeg tok livet av henne hver gang hun hadde bæsjet. Og hun hadde angst for vaskekluten i lang tid etter at hun va blitt bra igjen også, hylskreik hver gang vi begynte å kle av henne for å skifte bleie (og før noen sier noe om å vaske med rennende vann; ja, det er best, men hun har dødsangst for rennende vann. Hadde ikke hatt sjans i havet til å holde henne med en hånd og vaske med den andre...) Håper lille jenta di blir bra fort, ikke noe kos når de har det vondt
Turtelduen Skrevet 3. desember 2009 #10 Skrevet 3. desember 2009 Hei! Ser mange har anbefalt inotyol. Og jeg må bare si det jeg og. Det er det eneste her i hus som har funket mot skikkelig sårhet!! Håper det funker og lykke til! Er vel ikke sikkert du blir like ille iom hun hadde tendens til å bli dårlig når hun først ble syk?
tintafant-m/2 jenter Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 GEM pulver sikkert, det fungerte her. Evt sånn sportsdrikker med både sukker og salt i. krystallfiolett på baken med tykt lag zink eller inotyol utenpå fungerer her ved sår hud.
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #12 Skrevet 3. desember 2009 Huff, så ekkelt. Min lille plagdes med diare pga allergi (oppdaget vi etter hvert...), og det som hjalp aller best mot sårheten da var Krystallfiolett. Ser helt grotesk ut og setter skikkelig farge på huden, men den går bort etter et par døgn og sårheten forsvinner raskt. Fås kjøpt på apoteket. Du kan dytte det på med bomull, mesoft eller q-tips, så det blir ikke like vondt å smøre på som salve. Blåbærsaft hjelper mot diareen, det samme gjør avsilt havresuppe!
Miss Dynamite Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2009 skriver opp alle deres tips:) er så godt å spørre dere altså!!! får bare håpe det ga seg ikveld. det gikk 3 timer på siste avføring. i forhold til de 15 min.. så håper det holder seg i natt!! men apoteket neste imorgen!!
zadine Skrevet 4. desember 2009 #14 Skrevet 4. desember 2009 Farris eller bris blandet halvt med eplejuice. (ikke eplenektar) Gutten vår var innlagt på sykehus pga oppkast og diare i fjor påske, da var han 11 mnd. Han likte ikke den drikka de gav ham på sykehuset, så da gikk sykepleierene og blandet farris og eplejuice til ham. Det virket på samme måte sa de. Og det likte han kjempegodt Inneholder mineraler og salter som kroppen trenger til å gjennopprette salt og mineral balansen. Ellers er blåbærsaft godt til å binde magen. Lykke til, håper det går bedre nå. Er så fryktelig vondt å se at de små har det vondt
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 4. desember 2009 #15 Skrevet 4. desember 2009 har en venninne som dynket en vaskeklut (de tynne med rosa/blå kant) i baby olje og la inni bleien... det funket hos de... håper jenta din blir bra fort... stakkars liten....
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #16 Skrevet 4. desember 2009 Jeg også anbefaler Inotyol - den er super. Men hvis den ikke virker... jenta mi var en gang så sår at den ikke funket den heller, så fikk vi en super zink pasta som heter Øsypus. Du må spørre etter den på apoteket, står ikke fremme. Den er helt genial, og hun ble bra etter en dag - og det utslettet var ille... Nå bruker vi bare den! Håper jenta di snart blir frisk igjen!
MintCondition Skrevet 4. desember 2009 #17 Skrevet 4. desember 2009 GEM er kjempefint å drikke ved diare og oppkast, da det ikke bare er vann, men også livviktige salter i det. God bedring til jenta di!
Miss Dynamite Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #18 Skrevet 4. desember 2009 heisann hun har heldigvis ikke bæsja siden kl 18.00 igår kveld, så det er jo bra !!! det lille dyret er generelt ikke no glad i mat. bare etter å tigge etter junk fooden til mammaen sin.Hehe men får liksom ikke i hu brød, grøt eller no som helst... aner ikke hva jeg skal gi hu nå....! gir hun godt med væske da. og det tar hun.... skal kjøpe blåbær saft også! hu er fortsatt KJEMPE rød og oven, og godtar såvidt at jeg rører hu, men det er akkurat som hu vet at jeg vil hjelpe for da ser hu skikkelig hardt på meg,og ligger rolig til jeg er ferdig.hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå