Gå til innhold

Et udelikat problem.. fotsopp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har klart å pådra meg dette svineret på ene foten, og blir ikke kvitt det... Dum som jeg er tok det lang tid før jeg skjønte hvorfro det klødde, tenkte liksom ikke på fotsopp, derfor tok det jo og tid før jeg behandlet det. Men problemet er jo at det ikke blir borte allikevel... er bedre, men ikke bra etter to behandlingsmåter. Først engangsbehandling med Lamisyl(?) gele, så krem en gang om dagen. Er direkte lei det... men hvordan bli kvitt det???

Ekkelt, men slik er det nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå med ull bare på føttene, helst uten noen ting egentlig. Da får du luftet skikkelig og slipper å bli klam og bli verre.

Skrevet

canesten kan og brukes på fotsopp.

Skrevet

MIn datter fikk fotsopp, så jeg kjøpte Kryo vortefjerner på apoteket. Den fryser ned vorten, lett og bruke var den og. Nå er datteren min kvitt vorten, etter å bare ha brukt den en gang.

Skrevet

Bella Swan - fotsopp og fotvorter er to forskjellige ting.

4 søte troll - gå til legen. Der kan du få resept på en pille. Jeg fikk den mot neglesopp, men den har også tatt livet av alt av fotsopp! :-)

Skrevet

Tror det tar mer enn engangsbehandling med Lamisil. Jeg fikk fotsop i våren og brukte Lamisil i 2 uker. Da ble den borte. Eller som en annen sa, dra til legen og få hjelp der.

Helt enig, det er ekkelt, men sånt skjer.

Skrevet

Tror jeg må besøke legen ja. Har fått råd over telefon, men synes dette drar ut. Har mistanke om at det har smittet over til litt i håndflata også, men det var legen sikker på var eksem... spurte bare kjapt og fortalte om fotsoppen på 6 mnd kontroll med minsten. Fikk resept på en salve mot det, men det hjelper i hvertfall ikke.

Tærne er jo mye bedre da, men problemet er at innimellom klør de igjen - men er vel mye ny hud som dannes.

Takker for svar.

Skrevet

ps: Du kan bruke kortison mot kløen om den plager deg.

Men ikkje over lengre tid.

Lamisil skal nå ta det..

Husk å ta på begge føttene, selv om du bare har det på en fot.

Skrevet

Jeg fikk både salve mot selve fotsoppen, og salve mot kløe. Funket som bare det...Men husker ikke hva det het (fikk det hos legen...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...