RachaelRay Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Jeg har bakt colapinner, som jeg skal gi bort i julegave. Nå har jeg ikke mulighet til å kjøpe inn kakebokser til alle, og lurer derfor på om disse kan oppbevares i plastbokser med tett lokk, uten at de blir slappe?? Evt andre tips mottas gjerne :-)
1+1 ble 5 Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 har desverre ikke noe svar til deg, men synes colapinner hørtes veldig godt ut så lurte på om du kunne legge ut oppskriften ?? =)
RachaelRay Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2009 Colapinner: Navnet Cola kommer fra svensk og står for karamell, noe disse kakene smaker. 200 g. smør 200 g. sukker 2-3 ss. mørk sirup 2 ts. vaniljesukker 2 ts. natron 300 g. hvetemel Trill deigen til 4 stenger på en bakeplate med god avstand. Sett de fire rullene på en stekepanne med god avstand mellom. De flyter ut under stekning. Stek dem lysebrune på ca. 200 grader ca. 10 min. Skjær på skrå til passelige kaker mens de er varme.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Julekaker i butikkene selges i alle fall i plastbokser med lokk, så da vil jeg tro det går. Men det er billige bokser å få kjøpt på europris og nille da.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Evt legg dem på glasskrukker? Synes plastboks hørtes så kjedelig ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå