metaMORfose Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Hva slags mat har dere i kjøleskapet i julen? Vi har litt ekstra, vel, egentlig ganske mye ekstra da jeg er et matvrak og benytter enhver anledning til å fylle opp kjøleskapet. (jeg vet det, det er galskap) Jeg trekker hamburgerrygg, og enten juleskinke eller bayonneskinke. Steker en roastbeef og en svinestek. Vi steker en ribbe som vi enten varmer litt på utover, eller spiser kald. Leverpostei, lammerull, gjerne svigermors buklist. Noe spekemat, og sylte. Fisk: sild, røkelaks, gravlaks, reker, kokt ørret og de siste årene har jeg kjøpt en salmalaks som vi gjerne lager sashimi av. Ikke typisk norsk tradisjon, men litt luksus. Dette høres kanskje ut som fråtsing og altfor mye, men vi kaster ingenting. Vi har gjester ganske ofte i julen, enten planlagt eller spontant. Nå angrer jeg litt, for når jeg så dette nedskrevet virket det veldig mye. ))))))
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Hmmm hvor skal jeg begynne.. ) Vi har ribbe med tilbehør på juleaften, og da steker jeg alltid litt ekstra slik at vi har kaldt resten av jula. Roastbiff, og anna kjøtt pålegg. Sild, laks av forskjellige slag. sylte . hjemmelaget, lammerull - hjemmelaget spekemat det er vell det - men vi har også litt besøk i jula til frokost, lunsj. Så skal vi ha masse overnattingsbesøk i år, fra og med 16. desember og til nyttår omtrent. Og da går det litt ekstra. Vi kaster heller ikke noe mat.
Lene~mor til tre Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Ja det blir alltid litt ekstra mat julen. Vi pleier å ha: -Edamer ost -jule leverpostei -syltetøy -roast biff, skinke, salami, kalverullade, kyllingpålegg -falukorv -rødbeter/røbetsalat -laks -egg som vi bruker til eggerøre eller kokte egg -kaviar -tomat og agurk -majones -julebrus
Agehya Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Jeg prøver å begrense meg siden jeg er alene med barna, så her er det helst mye godt i frysen. I kjøleskapet har vi som regel sylte og roastbiff, egg, rekesalat, leverpostei og gjerne rester etter middag. I frysen er det div. steik, ribbe, pinnekjøtt, rundstykker, gode brød, og litt kaker/ desserter. Har også et lager med frukt. Kjempeviktig her i huset! Ender vel opp som i fjor med å ikke lage en eneste middag i jula, og ha fremdeles fryseren full i januar. Men da lever vi godt framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå