Gå til innhold

Beskriv ditt barns forrige måltid!

Anbefalte innlegg

Gjest H to the Izzo
Skrevet

Jeg er så nyskjerrig på hva andre barn spiser. Datteren min er 14 måneder, og for å få henne til å spise kjøtt og fisk må jeg la henne dippe det i ketchup.

Dette spiste hun sist:

1/3 hjemmelaget italiensk kjøttbolle

3/4 fiskepinne

tre ss brus ris

tre ss pastarester med saus (tomat og revet gulrot)

1/2 ts ketchup

1/3 kopp helmelk

Hvordan forløp ditt barns forrige måltid hos dere? Hva er deres største utfordninger for tida?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en stor porsjon grøt og litt eple til kvelds

når det gjelder rent kjøtt, så er det vanskelig å fordøye tydeligvis. det kommer rett opp igjen om det ikke er veldig mørt og i ørsmå biter.

kjøttkaker mv går helt greit. fisk går ned på høykant. grønnsaker er litt mer vanskelig, men frukt kan hun forspise seg på om hun får lov.

19 mnd

Skrevet

en fiskekake, potet og brokkoli.

Er ikke så veldig matglad.... Vil ikke ha moset mat, men spiser biter. Flink og ivrig på å bruke gaffel for tida.

Er veldig glad i fullkornspasta. Og litt overkokte babygulrøtter og brokkoli har vært veldig populært i det siste.

Hun har egentlig ikke til til å sitte ved matbordet....hehe

16 mnd

Skrevet

Hvis vi ser bort fra kveldsgrøten var siste måltid dagens middag. Gutten vår er 12 mnd og spiser det samme som oss, i dag hadde vi masalakylling med ris og naanbrød. Kyllingen var godt krydret med både chili, fersk ingefær og masse hakket koriander og han spiste godt. Vi har heldigvis en gutt som ikke er kresen i matveien.

Skrevet

2 brødskiver med sennep og fiskepudding...

20 mnd, og spiser stort sett alt.

Til middag hadde vi hjemmelaget lapskaus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...