Gå til innhold

trenger hjelp ang dundyne!!

Meg,Vesla & Antonio:) + spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi måtte vaske vesla sin dyne å nå ligger dunen i ett par klumper ett par steder i dynen. det går ikke ann å sove med den slik.. noen som har noen gode tips hvordan jeg skal få den noelunde normal igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tørket den i tørketrommelen med tennisballer eller likende som "slår" dunen fra hverandre? Det er i alle fall trikset. Jeg måtte tørketromle i mange omganger selvom maskinen selv trodde den var ferdig og skrudde seg av. Tørket, ristet/banket, og tørket litt til.

Skrevet

nei, den er nesten tørr men de klumpene med dun er våt.. da prøver jeg det:)

Skrevet

Du må bare tørke den lenge nok, så blir den fluffy som bare det igjen. Gjerne ta den ut å riste i den mellom hvert program. Trenger ofte noen timer i trommelen. Vet mange anbefaler tennisballer, men det syns ikke jeg har særlig effelt annet enn mer bråk. Tror rett og slett de er for lette, så ingen krise om du ikke har det altså.

Skrevet

takk for svar.. her inne slike baller som vi ble anbefalt når vi kjøpte tørketrommelen.. bør jeg da neste gang jeg vasker den ta den i tørketrommelen fra starten? jeg tørket den jo på stativ helt til den nesten var tørr utenom de klumpene..

Skrevet

Ja, helt fra start ;o)

Skrevet

oki.. vist det ikke blir bra nå så vasker jeg den på nytt igjen i morgen;)

Skrevet

Hvilket vaskemiddel har du brukt?

Må vaskes med bittelitt milo,eller spesialvaskemiddel for dun.

og tørkes i trommel. Bør ta den ut og riste den ca hvert 30 min.

Skrevet

det var sambo som vasket den så han brukte helt sikkert vanlig vaskemiddel, for jeg har ikke sakt noe annet. hehe.. ja får vel vaske den om igjen med milo da;)

Skrevet

Halv mengde vaskemiddel sier vår leverandør på dun, så ikke ta så mye oppi :o)

Skrevet

om den er vasket med vanligt vaskemiddel kan den være ødelagt.

Det ødelegger fettlaget i duna,som igjen gjør at den ikke varmeisolerer på samme måte og dunene vil klistre seg sammen.

Har han brukt skyllemiddel og da kanskje?

Skrevet

oki, takk for svar.. nei ikke skyllemiddel for det bruker vi ikke.. får se vist den er ødelagt får hun heller få seg en ny en når den nye sengen hennes kommer;) så skal jeg huske å si når han kommer hjem at den heretter må vaskes med milo..

Skrevet

Yaddaline ♀04/05 ♂02/09: vanlig vaskemiddel eller milo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...