Mamma og lille M Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Har pådratt meg min første forkjølelse etter fødselen, og er litt i tvil om hva jeg kan gjøre for å forhindre at babyen (4 mnd) blir smittet. Vasker hender ofte og hoster og nyser ikke på babyen, men det er kanskje ikke til å unngå at hun blir smittet? Ammer fulltid, og har lest at jeg ikke bør spise halstabletter med mentol. Noen som har råd mot hoste og vondt i halsen når man ammer? Hva med tett nese? Takk for svar, god bedring til andre syke!
Sistah*G07*J09* Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Når du er forkjølt så dannes antistoffer i kroppen din, disse overføres til melka, så babyen får også antistoffene. Derfor er det egentlig bare bra å amme når man e syk. Har hørt at man skal holde seg unna råmelkstabletter, men husker ikke om dette var når du var gravid eller ammet. Syns du burde spørre på apoteket, de vet sikkert. På legemiddelkatalogen.no (tror det er adressen) kan du lese igjennom pakkevedleggene til forskjellige medikamenter, for å se om du kan ta disse under amming God bedring til deg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå