Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Hun har søkt om keisersnitt pga at hun ik vil "ødelegge" underlivet...Brukte unnskyldning som fødselsangst i søknaden.Vil ha en stram å fin mus etter at barnet er kommet. Hun skjønner ikke hvorfor så mange vil føde naturlig og bli ødelagt der nede. Hun er singel å ca 4 mnd på vei..Forfengelig?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Forfengelig, kanskje. Meget uopplyst, helt klart.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Forfengelig? Ja, definitivt! Da skjønner jeg ikke at hun velger KS....vet om mange som har fått ganske stygge arr, og magen "henger" over. Musklene i vagina kan man trene opp, men er hun uheldig med arret, får hun ikke gjort noe med det.
Gjest ->>- Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 På ingen måte gal. Forfengelig kan man nok kalle henne.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Du får hilse å si at hu kanskje bare har godt av å føde vaginalt.. Jeg har blitt strammere og er like fin der nede, etter 2 unger! ooog... dermed ikke noe arr etter inngrep, tenk det ..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Er det lov å si man vil ha ks ved fødsel nr 2 for å ikke ødelegge seg enda mer der nede da?
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 Ekstremt forfengelig, ja. Sleip som "faker" angst, helt klart. Gal tror jeg ikke det kvalifiserer som.
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #8 Skrevet 3. desember 2009 Eller kanskje bare rar? Hadde jeg vaert singel og forfengelig hadde jeg hatt mer imot et arr paa magen enn sting i underlivet.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #9 Skrevet 3. desember 2009 Hun leser i blad å ser på tv at mange av kjendisene velger keisersnitt framfor fødsel. Å der ser jo ALLE helt perfekt ut bare ett par uker etter fødselen...Hun er 32 år så hun er ikke så ung at hun ikke skjønner bedre. HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #10 Skrevet 3. desember 2009 Forstår venninna di godt. Vanskelig å forestille seg at en fødsel ikke skal gjøre noe med funksjonen/utseendet i underlivet, og det er vel ikke så merkelig at ikke alle og enhver er villige til å risikere sexlivet sitt for å føde "naturlig". Keisersnitt-arr blir dessuten lagt i "bikinilinjen" og trenger absolutt ikke å være fremtredende eller skjemmende i det hele tatt.
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 Herregud, hun vil være like stram og fin i musa som før? Jeg, og mange andre jeg har snakket med- har blitt trangere etter fødsel, og med litt kniping blir jo det meste- om ikke alt som før! Hadde jeg vært deg, ville jeg spurt henne om hun virkelig vil gå glipp av en så fantastisk opplevelse som en vaginal fødsel- bare fordi hun er redd for å bli slapp i musa! Jeg synes ikke hun er gal- men regelrett dum i hodet og ganske så forfengelig!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #12 Skrevet 3. desember 2009 lit opplyst om komplikasjonsfarene, vil jeg si.. vill heller føde tvillinger brettet i to enn å få keisersnitt.. Veit alt for godt hva som kan skje..
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #13 Skrevet 3. desember 2009 Jeg er også singel og venter barn, men velger ikke keisersnitt av den grunn. Hun er nok ikke gal, bare litt snodig kanskje...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #14 Skrevet 3. desember 2009 Jeg er ikke singel, men venter barn nummer to og skal igjen ha planlagt ks av mer eller mindre samme grunn som venninnen din. jeg hadde også snitt første gang, og måtte overbevise sykehuset om at alvorlig angst lå til grunn for mitt ønske. Men det er mer snakk om angst for å bli fillete og slapp der nede- og ikke kom her og si at det ikke skjer med noen... Og jeg skal ikke være den 'noen'. Mitt keisersnitt forløp helt uten komplikasjoner eller smerter og jeg ble helt lik i kroppen som før jeg fikk barn. Kunne aldri tenke meg å ligge og vri og vrenge meg i smerte og trykke ut et fire kilos menneske av min deilige mus når det finnes et enkelt og greit alternativ.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #15 Skrevet 3. desember 2009 Et arr (som kan bli veldig stygt) på magen er jo absolutt å foretrekke. Helt klart.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #16 Skrevet 3. desember 2009 At man kan få brokk av ks arr, det driter vi i.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #17 Skrevet 3. desember 2009 ...eller at alle arr er en kreftfare.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #18 Skrevet 3. desember 2009 Forstår henne godt jeg. Hadde ks med første, et veldig kontrollert hastesnitt, og fødte vaginalt med andremann. Er ikke mye småplager jeg har, ikke lekker jeg verken luft eller vann, men underlivet er ikke et samme. Ikke revna jeg så fryktelig ille heller. Men mange blir litt inkontinente, mange greier ikke holde på fiser, andre får storeinnvendige og utvendige arr, som ødelegger sexlivet deres. Det er helt en reell frykt. Fordi om det med ks er vanligere med store farlige komplikasjoner, enn hva det er med vanlig fødsel, er det svært vanlig med småplager som forringer livskvaliteten etter vaginale fødsler.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #19 Skrevet 3. desember 2009 hehe... jeg hadde mer kontroll over underlivet etter min vaginale fødsel, enn jeg hadde etter keisersnittet;) Og ikke ser underlivet annerledes ut nå enn det gjorde før den vaginale fødselen. Jeg bare vet at jeg har født.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #20 Skrevet 3. desember 2009 Faktisk så virker det som om mange av dere som svarer her er ganske så uopplyste når det gjelder ks selv. Et planlagt ks er faktisk ikke så risikofylt. Virker som dere glemmer at det også er en risiko å føde vaginalt. Jeg synes dette er din venninnes valg og ingen andres. Kan jo faktisk være hun er redd for fysiske komplikasjoner i underlivet og ikke bare estetiske som det virker som du tror. Jeg håper venninna får føde på den måten hun vil selv uten at du kaller henne dum.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #21 Skrevet 3. desember 2009 16. 32 Tipper du var i fødsel før ks. Hvis du hadde et planlagt ks uten å først ha vært i gang med fødselen så fatter ikke jeg hvordan dette kunne gå så veldig ut over underlivet ditt?? Forklar gjerne.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #22 Skrevet 3. desember 2009 Man må få velge selv, jeg gidder ikke dømme noen. Men jeg tror mange har litt rare forestillinger om hva som skjer med underlivet etter en fødsel. Jeg er minst like stram og fin, og får vaginale orgasmer på rekke og rad, noe jeg aldri gjorde før :-) Herregud, vi er jo skapt for dette!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #23 Skrevet 3. desember 2009 Vel, det er ikke alle som er så heldige... Hilsen en med problemer nedentil etter ni år, og med hengearr på magen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #24 Skrevet 3. desember 2009 Hmmm, ser at en over her mener at man ikke kan gjøre noe med KS arr. Det er feil. KS arr kan man fjerne:). Det har jeg tenkt til å gjøre etter neste graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå