Gå til innhold

Hva slags navn på besteforeldre har barna deres laget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det Mimmi,Manne May og Baje,er så morsomt altså:) På min stefar har hun ikke funnet noe enda:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her heter morfar og farfar "Faffal" og mormor og farmor "Mommol";)

Skrevet

Bæss til bestemor, Beste til bestefar og Fajmod til Farmor.

Skrevet

Her er det Mor og Far å Bestemor og Bestefar.. :)

Skrevet

farmor,farfar, bestefar.

å til mine besteforeldre er det olde å mormor hehe

Skrevet

Her er det Mommo og Faffa til mine foreldre. Han sier også Mommo til oldemora si, men vi omtaler henne som Mor, og håper han og kan si det etterhvert, sånn at vi kan skille dem :)

Skrevet

Mossa

Faffa

Ingerbess

Bestefar

utrolig hvor de tar alt det rare fra.....

Skrevet

mormor og morfar = mommo og besse

Farmor= Mami

Farfar = faffali halden (hun ser han ikke mer en en gang i året,men hun vet han bor i halden)

Oldemor = mimmi

=)

Skrevet

mommo og besten til mine foreldre, besse og famo til pappen sine foreldre. og bessemo til mor til bestevennen min:P

Skrevet

Her heter morfar "Boffa", og bestefar heter "Festefar". Resten av besteforeldrene blir uttalt riktig. =)

Skrevet

Mormor og morfar ble mommo og moffen.

Farmor og farfar ble foffo og faff.

Nå er førstemann blitt fem, og nå er det bare mormor og morfar, farmor og farfar.

Tre oldemødre i live, de er oldemormor (mormors mor), oldefarmor (morfars mor) og oldemor (farfars mor). Grei måte å skille de på, siden vi jo har endel kontakt med de :)

Skrevet

mormor - mimmi

Morfar - Benn (?)

Farmor er farmor og farfar er farfar :)

Skrevet

Mine foreldre: Mommo og bossa

Svigers: bestefar og mor

Skrevet

Mormor: Bobba

Morfar: Offa

Farmor: Foma

Farfar: Faffar

Oldemor: Oma

Oldefar: Offa

Skrevet

Mormor & Bess til mine foreldre...

Og Bestefar til min mann's far ( Bestemoren døde av kreft ca 5 mnd før jeg fikk eldstejenta som blir 10 år i januar)...

Skrevet

Jeg venter barn i juli.

Min mamma mener helt klart at hva barnebarn vil kalle henne må være opp til oss (de kommende foreldrene) eller barna.

Svigers derimot nekter å bli kalt for farmor og farfar. Svigermor sin grunn er at hun hadde så dårlig forhold til/ikke kjente sin farmor og svigerfar sin grunn vet jeg egentlig ikke, men han er veldig sta da.

Han ville ikke være morfar til barnebarnet han har fra før, men skulle være bestefar!

Min far ville heller ikke at vi skulle kalle våre for besteforeldre, for da var de bedre enn han! Noe jeg synes er en helt merkelig innstilling...

Men lurer på om svigers har noe av de samme tankene, at de skal være BEST!!?

Jeg mener at det er barna eller foreldrene til barna som bør bestemme hva de vil kalle sine besteforeldre....

Jeg synes iaf det er helt utrolig at svigers kan nekte for det ene eller det andre...

(Jeg er veldig for mormor/morfar, farmor/farfar).

Andre som har noen meninger om dette?

Skrevet

Her er Mormor og morfar: Mommo og Cesar

Farmor og Besten: Samo og besten

hehe koselig :)

morfaren er selvsagt glad for sitt navn: cæsar! hehe

Skrevet

Jeg venter barn i juli.

Min mamma mener helt klart at hva barnebarn vil kalle henne må være opp til oss (de kommende foreldrene) eller barna.

Svigers derimot nekter å bli kalt for farmor og farfar. Svigermor sin grunn er at hun hadde så dårlig forhold til/ikke kjente sin farmor og svigerfar sin grunn vet jeg egentlig ikke, men han er veldig sta da.

Han ville ikke være morfar til barnebarnet han har fra før, men skulle være bestefar!

Min far ville heller ikke at vi skulle kalle våre for besteforeldre, for da var de bedre enn han! Noe jeg synes er en helt merkelig innstilling...

Men lurer på om svigers har noe av de samme tankene, at de skal være BEST!!?

Jeg mener at det er barna eller foreldrene til barna som bør bestemme hva de vil kalle sine besteforeldre....

Jeg synes iaf det er helt utrolig at svigers kan nekte for det ene eller det andre...

(Jeg er veldig for mormor/morfar, farmor/farfar).

Andre som har noen meninger om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...