Gå til innhold

Hva ville dere gjort,jenter?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i min 27.uke og jobber som hjelpepleier på en meget travel avdeling på et sykehjem. Jeg er sykemeldt 20 %, men jeg må ærlig innrømme at jeg sliter meg helt ut dagene på jobb. Noen dager er selvfølgelig bedre enn andre,men tunge løft og tråkking frem og tilbake har gjort lite godt for ryggen. Det er sjelden anledning for å "ta seg 5 minutter" selv om min avdelingsleder prøver å legge til rette for meg. Flere folk på jobb ville nok gjort det bedre for meg, men akkurat det er det jo ikke midler til! Noen som kjenner seg igjen?Hva ville dere gjort om dere var meg?!!! Føler ikke jeg kan gå til legen og be om sykemelding heller! Uff, den helsa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo be legen om aktiv sykemelding sånn at du får jobbe på topp. Jeg skulle egentlig gjort det, men med bekkenløsningen min så hadde jeg kun fungert på jobb og ikke hjemme, så jeg har full sykemelding. Og jeg orker ikke slite meg helt ut på jobb for så å komme hjem og ikke klare og ta meg av barn, mann og hus.

Skrevet

Heisann... Jeg jobber som hjelpepleier selv i hjemmesykepleien, masse tunge pasienter og ikke minst lister på jobben min.. hadde 12 besøk etter pause sist jeg jobbet... jeg var heeelt ferdig da jeg kom hjem.. jeg er 26 uker på vei og jobber i et vikariat på 50%.. i og med at jeg i tillegg har mistet 2 ganger før og har en liten yrkeskade i ryggen,så jobben jeg bare 20 % og får resten (30%) i svangerskapspenger... men selv om jeg jobber bare 20 % så er det fortsatt tungt når jeg er på jobb, for det at jeg jobber mindre er lissom tilretteleggingen.. og jeg har sakt at jeg ikke lenger tar tunge pasienter.. Skal på nytt møte med kommunejordmor og sjefen i mårra, så da får vi se hva som skjer nå. Kanskje jeg slipper å jobbe mer.. blir fort sliten...

Jeg syns du skal kjenne på kroppen din om hva du klarer, helsa og nurket ditt først!

Lykke til...

Skrevet

Du kan få din leder til å søke om tilretteleggingstilskudd fra nav om å få en vikar som kan gå sammens med deg, da får bedriften betalt for 4 timer pr dag kan få none til å gå med deg hver 2 dag hele dagen. Min leder skal det selv om jeg ikke har noe problemer ennå dette for å forebygge og ha meg lenger i jobb...Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...