kris-79 Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Fødselen starta nøyaktig sånn som med Oscar. Sterke kynnere med 7 min i mellom ca kl 19. Dro til sykehuset for ktr kl 9(med Oscar var det da 4cm), nå var det 1cm, så måtte hjem. Tenkte jeg var skikkelig pysete hvis dette bare var maserier, tok 2 paracett med null effekt.. Sa at sambo ikke måtte på kveldsvakr for regna med ny tur til sykehuset i løpet av kvellinga.. Vi spilte bacammon og spiste en stor lunsj, jeg var sulten som en ulv! Kl 14.10 sender jeg sambo på trening, og jeg går i stampen til Oscar, nå gjør riene ganske så vondt, men fortsatt greie pauser i mellom. Kl 14.45 sender jeg mld til sambo "kom hjem, jeg dør! Må ha epidural nå!!" Ringer så sykehuset med sterke rier som nå kommer som hagl og sier at vi kommer. JM spør om vannet har gått og om jeg må trykke. Nei til begge. Legger på, oi, nå må jeg trykke. Ringer sambo-hvor er du?? Ringer sykehuset og ber om ambulanse. Jeg står da ferdig påkledd i yttergangen og venter på sambo. Med JM på tråden greier jeg å krabbe opp trappa til mellomgangen utenfor bad og soverom. Legger meg i fosterstllling og brøler!! JM snakker hele tiden, jeg får akkurat lirka buksa nedfor rumpa før jeg trykker andre gang. JM spør om jeg kjenner noe i åpninga, kjenner noe mykt, hun tror det er vannblæra og sier at vannet går snart. Akkurat da kommer sambo inn døra, løper opp trappa og sier" unnskyld unnskyld" før han vrenger av jakka og må ta i mot baby som kommer hodet på andre trykk og kroppen på tredje. Han fjerner slim foran nese og munn og pakker henne inn i et håndkle, jeg tar henne på magen og vi prøver å varme henne opp. Ytterdøra står åpen... Så kl 15.03 var hun født, 4 min etter kommer ambulansen med en annen JM. Sambo fiksa alt selv, jeg er så stolt av han!! Og stolt av megselv som ikke fikk smertestillende. Men må si, jammen godt hun var liten (2570g 45cm lang og 33cm i hodeomkrets), ingen stor jobb og trykke ut etter Oscar.. Fikk ingen rift, føler meg helt fin der nede. Vannet gikk uten at jeg merka det, tenker i stampen til Oscar.. Selv om det var helt jævlig der å da, er det fantastisk å tenke på i ettertid, en kjapp og ukomlisert fødsel :-) Ble trilla ut i sykebil på båre, med Ariel pakka inn som en julegave i folie, med en meget nysgjerrig nabo som tilskuer.. Inne på sykehuset blir vi kjendiser og får topp service :-D
kris-79 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. desember 2009 Glemte si hun ble født 30/11, ni dager før termin.
storm i et vannglass Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Så utrulig! Levde meg inn i historien din:) Gratulerer så mye med den lille!
rachelmor Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 å hærlighet:D er kjempe glad dere klarte dere så bra.... stooor stjerne for både deg og sambo... deven døtte... dere er flinke... ble nesten litt satt ut når eg leste dette:) lykke lykke til videre.. kose dere masse framover;)
January10 - Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Så herlig :-) Gratulere så mye med lille prinsessa
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Hjelpe meg! Det var litt av en fødselshistorie, ja! Gratulerer så mye med prinsessa! Og så utrolig flinke dere har vært:) Kos dere masse framover!
Hellobaby Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 Å hjelp for en spennende fødselshistorie - sitter med en følelse av skrekkblanda fryd nå! Så bra at alt gikk så bra! Jeg får helt panikk av å tenke på at noe sånt kan skje meg og, tror jeg ville ha opplevd d som forferdelig skremmende, men mulig man ikke klarer å tenke så mye når d først står på! bra at ambulanse kom kjapt òg da :-) Kose dere masse!! :-))))
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. desember 2009 #8 Skrevet 3. desember 2009 Oj, så morsom historie! Det er noe å fortelle barna og barnebarna det! Gratulerer så mye!!
AOerfødt<3 Skrevet 3. desember 2009 #9 Skrevet 3. desember 2009 ååå.. må jo tute her jeg hehe.. gratulerer så masse med lille jenta.. nydelig navn også <3
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 Utrolig hva vi får til når alt står på som værst ;o) Gratulerer så mye med lille jenta deres, og en stor klapp på ryggen til en flink pappa ;o) Kos dere masse ;o)
Bomsedeisi Skrevet 3. desember 2009 #12 Skrevet 3. desember 2009 Utrolig historie, gratulerer så mye :-)
fått nr 2 <3 Skrevet 3. desember 2009 #13 Skrevet 3. desember 2009 Flott historie!! Takk for at du delte den
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #14 Skrevet 3. desember 2009 der kom no tårene mine ihvertfall!! nydelig historie, og takk lov for at det gikk så bra. du er kjempe flink!!! lykke til videre med gullet deres:)
Isadoramamma Skrevet 3. desember 2009 #15 Skrevet 3. desember 2009 Spennende fødselshistorie, nesten så man føler det på kroppen... Gratulerer så mye, og lykke til i tiden framover!
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 3. desember 2009 #16 Skrevet 3. desember 2009 Oj, så herlig fødselshistorie! Nå begynte jeg å glede meg til fødselen Gratulerer så mye!
kris-79 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. desember 2009 Min kjære har alltid sagt at det er godt vi bor så nært sykehuset (5min i bil) for da vil vi rekke frem i tide uansett.. Hehe.. Hvis historien skremmer noen må jeg bare råde dere til å stole på egen intuisjon. Jeg hadde veeldig på følelsen av at det ble fødsel den dagen, men kanskje ikke at det kom til å gå riktig så fort. Min kjære har sagt til sin kompis som venter nr to, at hvis dama sier jeg føder i dag, så føder hun, da er det bare å komme seg til sykehus :-) Men om man ikke skulle rekke det tror jeg urkrafta tar over, jeg rakk ikke bli redd, var jo så forferdelig vondt, og når trykketrangen kom var det som kroppen gjorde jobben uten at jeg hang helt med.. Vanskelig å forklare. Lykke til alle dere som fortsatt venter!! Vi er jo fantastik heldige som får oppleve noe så stort som å føde eget barn!
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #18 Skrevet 4. desember 2009 For en utrolig fødselhistorie! Så flink du var:-) Levde meg fullstendig inn i innlegget ditt!
Belladonna med to gutter Skrevet 4. desember 2009 #19 Skrevet 4. desember 2009 Gratulerer, jeg er litt sjalu på en rar måte!
KirstenAnn64 Skrevet 4. desember 2009 #20 Skrevet 4. desember 2009 Nydelig fødselshistorie, å et meget flott navn...
lioness* Skrevet 4. desember 2009 #21 Skrevet 4. desember 2009 Jeg er så imponert! Gratulerer med vel overstått og til lykke med den lille datteren Dette blir en gøyal historie for henne å fortelle andre resten av livet.
Minilille Skrevet 4. desember 2009 #22 Skrevet 4. desember 2009 Uuuh!! Synes det erhelt utrolig å lese om slike opplevelser. Må man så må man, men du virket tøff da! Jeg tror jeg hadde fått panikk;) (men har forsåvidt fått beskjed om å ikke føde hjemme da jeg blør veldig lett) Gratulerer.
Mamasan*i*januar Skrevet 4. desember 2009 #23 Skrevet 4. desember 2009 Jøssenavn! Tror aldri jeg har hørt noen beskrive en styrtfødsel hjemme på gulvet så lite dramatisk (alt er jo relativt, selvagt)! Man rekker kanskje ikke få så mye panikk når alt går så vanvittig fort?! Gratulerer så mye til dere begge, er imponert over måten dere taklet fødselen på! =)
babyi2010 - fødeklar- Skrevet 4. desember 2009 #24 Skrevet 4. desember 2009 For en historie :-) Gratulerer så masse.
l.m.m Skrevet 4. desember 2009 #25 Skrevet 4. desember 2009 Tårene triller mens jeg smiler og ler, en fantastisk historie. Dere har vært flinke, gratulere!! =) Kjenner spenningen kommer når jeg leser, vi bor en time unna sykehuset.. Ha ei flott adventstid med ei lita prinsesse sammen med dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå