Rødhette <309+<312 Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Vi begynte med grøt når lillegutt var 4mnd, han er nå rett over 5 mnd, vi har brukt maigrøten til nestle, men er usikker på hvilke grøt vi skal begynne med når han er 6 mnd, for at han ikke skal få glutensjokk, noen som kan fortelle meg hvilke grøt deres små begynte med ved 6 mnd, gjerne dere som begynte med grøt ved 4 mnd.
Rødhette <309+<312 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. desember 2009 ingen som begynte med grøt ved 4 mnd alder her?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Dette har aldri jeg tenkt over. Vi begynte med maisgrøt når hun var 4 mnd men bruker den enda og hun er 8 mnd. Hun begynte å få brøskive også når hun var rundt 5 mnd. For å venne henne på det. Og nå spiser hun alt som er. Såååå jeg er nok feil person til å svare på dette. Har aldri hørt om glutensjokk engang jeg. hehe
Rødhette <309+<312 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2009 hehe, nei skal ikke være lett å følge med på alt men har hørt at man skal bruke en annen grøt enn maisgrøten eller andre 4mnd grøter når de er 6 mnd og eldre fordi de 4mnd grøtene ikke er komplette grøter, men mildere for de ekstra små grøtspiserne. deretter skal man gi grøt med litt gluten i for at de skal ble vandt til det, men er bra å begynne på blandingsgrøter for at de ikke skal få glutensjokk ( mulig jeg er helt på bærtur nå) men vet ikke hvilke grøt man skal begynne med.. hmm..
TøffiTrynet☠ Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Glutensjokk har jeg aldri hørt om, og jeg har 3 barn... ;-) Men vi har i hvertfall alltid begynt med Nestlé sin havregrøt med banan og aprikos ved 6 mnd alder. Den har vært veldig populær her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå