Lille my ;) Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Jeg har fødselspermisjon og får lønn fra Nav. Er fast ansatt i en privat bedrift. Nå hører jeg rykte om at det blit utbetalt bonus der på 10 000 kr. Er det da jeg som har rett på disse pengene eller er det hun som er vikar for meg som får de????
Plutta, prompen og mini Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 For den lovpålagte permisjonstiden har du krav på bonus på lik linje med de øvrige arbeidstakerne. Det vil innebære de tre ukene før og de seks ukene etter fødselen. For permisjonstiden ut over dette har du krav på bonusutbetalinger på lik linje med de øvrige ansatte der utbetalingen er å anse som et generelt tillegg. Det vil si utbetalinger som ikke er knyttet til resultatet i noe bestemt år. Når det gjelder resultatbaserte bonussystemer, har du krav på bonus ut i fra hvor mye du faktisk har arbeidet og bidratt til resultatet.
Lille my ;) Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2009 Tusen takk for svar.. Blir nok ingen bonus på meg da, siden jeg gikk ut i permisjon i begynnelsen av februar og var s.m i januar. Og regner med at det er knyttet til reultatetfra i år!? Åååå, så kjipt alstå!! Kunne ha vært kjekt med noen lapper ekstra nå til jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå