mai09-baby Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 lurer på hvor kaldt det må være for at jeg ikke kan legge snuppa ut i vogna.. er -3 ute nå, og hun er iskald i kinnene når jeg tar henne inn! har hørt noe om maks 10 effektive kuldegrader, men er ikke helt trygg på hvordan man "regner ut" det? vi bor litt sør for oslo, og merker jo at -3 er MYE kaldere her enn -3 i lillehammer hvor vi bodde før.. håper det ikke blir så mye kaldere, hun elsker å ligge ute i vogna, så kan nok slite med å få lagt henne inne..! bruker forøvrig A-cream i kinnene hennes, men er det noen andre "kuldekremer" som beskytter bedre?
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Når du bruker krem som beskyttelse i kulda, er det viktig å smøre den på MINST en time før dere skal ut. De fleste kremer inneholder vann, og vannet må få tid til å fordampe fra huden før dere går ut i kulda - ellers gjør vannet i kremen at kinnene blir kaldere enn de ville blitt uten krem, og man inviterer mer eller mindre til frostskader. Det sagt ville jeg heller satset på å gjøre vogna lunere, enn å bruke krem. Hvilken type vogn og pose ligger hun i? Mine sover ute ned til minus 10, mer enn det har vi i grunn ikke opplevd (bor også i Oslo). Bruker lammeskinn under barnet, ull fra innerst til ytterst, og sørger for at barnet ligger godt "nedi" posen slik at luften rundt barnets ansikt er temperert og lun. Har aldri opplevd iskalde kinn, bare friske og kjølige. Prøv deg fram med et ullpledd du kan pakke litt ekstra godt rundt henne? Sørg for at vogna står i ly for vind, bruk evt. et helseteppe eller annet hullet teppe som vindskjerming over en del av åpninga ned til vogna.
mai09-baby Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2009 Takk for svar:) Jeg får nok prøve å gjøre det litt lunere ja. Hittil har hun hatt på bobledress med hette og sånn hel lue med hals. også dyne og værtrekk over, i bagen. Hun liker å ligge og kikke ut, så har klemt ned dyna litt foran ansiktet, men får nok slutte med det! Kan jo ikke gå på helsa løs heller. Nå har vi forøvrig akkurat kjøpt Voksipose, så da blir det vel litt lunere for henne.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Voksi er knall, og veldig god nettopp til å lage et lunt lite rede :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå