Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Ideelt sett hadde jeg ikke tenkt å begynne med grøt før han nærmer seg 6 mnd, men nå begynner jeg å revurdere.

Han spiser minst annenhver time - både natt og dag. På kvelden får han 100 ml mme, ellers bare pupp.

Jeg har godt med melk, og han spiser seg mett når han spiser, det er ikke det som er problemet. Det tar bare så kort tid før han er sulten igjen.

Har ikke så veldig lyst til å gi mer mme når jeg har godt med mm, men det er kanskje bedre enn å begynne med grøt?

Er det noen som har noen gode råd til en trøtt mamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at noen her inne hadde blandet inn en teskjed med grøtpulver i mme'en på kvelden. Hadde visst gjort underverker. Kanskje noe å prøve? Kan jo ringe HS og høre hva de anbefaler.

Skrevet

Når de er over 4 mnd anbefaler statens ernæringsråd (el noe i den duren) grøt som tillegg i stedet for mme. Jeg ville starta med grøt! Min unge er og 4,5 og han skal få grøt rundt jul tenkte jeg. Starte med smaksprøver, også øke etterhvert. Gi grøt som måltid på kvelden først. Så mer mat etterhvert.

Høres ut som han trenger litt mat, siden han spiser så ofte, også om natta. Her har også lillegutt begynt å våkne mer om natta. Og han spiser ca annenhver time om dagen, som din. Så er vel på tide storguttene får mer enn pupp;)

Lykke til!

Skrevet

VI startet med smaksprøver da mini var noen dager fra 4 mnd og kom fort opp i en hel porsjon på kvelden. Etter et par uker begynte han å nekte å ta pupp på morgen/formiddag, så endte opp med å begynne med grøt på morgen også.

Han får fortsatt pupp ca annenhver time på dagen når han er våken og våkner fortsatt mange ganger på natt, men nå prøver jeg å ikke gi melk hver gang han våkner på natt og det går bra.

Han får grøt kl 17.30 og melk litt over 18.30 når han legger seg. Våkner oftest rundt 23-14-tiden og få melk da og på nytt igjen rundt kl 3-4. Dette er jo ca-tider da. Våkner nesten aldri til samme tidspunkt på natt.

Opp kl 6 og grøt kl 7.

Det kan jo være at selv om du har mye melk, så er det ikke alltid sikkert at den er så mettende i lengden. Så du kan fint begynne med grøt og se om det kan hjelpe på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...