Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Har prøvd ikea sin pepperkake deig i år også, men ble like skuffet som i fjor. Så jeg vil prøve en ny en:) Hvilken er best etter deres mening?
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Den man lager selv Har ikke erfaring med ferdig-deiger, så hjemmelaget er igrunnen det eneste jeg kan anbefale
Dægern døtte Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Enig med Mammaen til verdens fineste... Sikkert ikke det du var ute etter, men har forsøkt kjøpedeig kun 1 gang og ble skikkelig skuffa. Har alltid laget selv, utenom den ene gangen og blir like bra hver gang. Veldig lettvint er det også, laget på 10 min., eneste er at det burde stå kaldt til dagen etter. ...
Mamma til snuppene Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Har du en god oppskrift på lur som du vil dele med oss???
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Urk, jeg har også prøvd den Ikea-pepperkakedeigen, og den er helt forferdelig syns jeg. Leser her inne at så mange skryter av den, men for meg er den altfor sur og krydderaktig.. Hehe. Nei, takke meg til hjemmelaget pepperkakedeig! Eller rett og slett dem man kjøper på butikken. Europris selger noen vanvittig gode noen, som man får i en fin blikk-kakeboks:) Tror nok vi bare kjøper sånne, gidder ikke bake pepperkaker;)
Dægern døtte Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Denne bruker jeg og er like fornøyd hver gang:-) Pepperkaker: (dette blir mye deig, kan halvere oppskriften hvis du ikke har tenkt å lage pepperkakehus etc. i tilegg til å lage kakene...) 3 dl.vann 1/2 dl. sirup (jeg bruker mørk, men funker like bra med lys) 2 ss. kanel 2 ss. nellik 2 ss. ingefær 2 ss. natron 425 gr. margarin 750 gr. sukker 1400 gr. hvetemel La vann, sirup, sukker og krydder koke opp i en stor kjele. Ta kjelen av plata og rør i natron. Tilsett smøret og rør til det blir litt kaldt. Så arbeider du inn melet, litt og litt da det ikke er sikkert du trenger å bruke alt. La deigen stå kaldt til neste dag.
Raych Skrevet 3. desember 2009 #8 Skrevet 3. desember 2009 Hjemmelaget, uten tvil:)) Ungene elsker den også. Vi synes pepperkakene av kjøpedeig ofte blir litt for sterke i smaken. Mye mildere smak på den deigen vi lager selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå