sjokoladefondant Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Det har blitt meldt inn en sak hos BV hvor far har slått sine barn. Far har blitt anmeldt og har besøksforbud både mot mor og barn. Barna er gangske oppskaket etter dette som har skjedd og trenger hjelp til å få følelsene sortert. Barna har fått historien at pappa er opptatt og kan ikke ha dem på en stund og at de nå skal være 5-6 uker hos mamma. Dette godtar de. ( avtalt med barnepsykolog) Barna er mellom 3-6 år. Hvilken hjelp kan mor få? Finnes det mulighet for krav på støtte fordi man i en periode står helt alene som forsørger? Mor må kanskje si opp jobb pga dette fordi hun ikke kan utføre reising som ligger i jobben ( dette skulle hun gjøre i aleneuker) Noen som har tips og råd? Hvor lenge skal det ta før en barnepsykolog eller annen hjelp kan komme på banen. Og hva skal en mor si til barna når de forteller at pappa var sint og slo? Om noen der ute ikke har lyst til å legge inn svar her kan dere gjerne sende meg en pm. Trenger å få vite hvordan man skal håndere noe slikt
Dægern døtte Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Har aldri vært i en slik situasjon selv, men vet at man kan få en erklæring fra de instansene (barnepsykologen bl.a) som er innvolvert i saken om at barna må være hos mor i denne perioden. Denne erklæringen kan leveres som vedlegg til krav om støtte fra NAV og sikkert til evt. arbeidsgiver som et "bevis" for at mor må være borte fra jobb. Hvordan arbeidsgiver stiller seg til at hun ikke kan utføre jobben som hun skal i fremtiden hvis dette skulle bli en permanent løsning vet jeg ikke, men kanskje det er mulighet for å søke permisjon fra disse arbeidsopppgavene en periode eller at hun kan gå over til en annen stilling i firmaet? Jeg hadde tatt kontakt med NAV for å forhøre meg om hvilke rettigheter jeg har og hvordan jeg skal møte disse rettighetene... Håper det ordner seg for den det evt. gjelder!
lille sprelle Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Snakk med barnevernet! De kan hjelpe deg i den situasjonen du er i. Mulighet for avlastning, støttekontakt osv. Tiltakene skal være et samarbeid mellom deg og barnevernet. Så vidt jeg vet skal små barn få hjelp til bearbeiding ganske så fort nå (er en statlig garanti). Dette vet også barnevernet ev. helsestasjonen. Lykke til!
sjokoladefondant Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2009 Vel BV sier at så lenge det er en undersøkelse på gang og de ikke har kommet til en konklusjon.... kan det jo heller ikke komme noe tiltak. Tiltak kommer først når saken er ferdig behandlet.Om 2-3 mnd OM det går fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå